reklama

V Německu či Velké Británii trvá příprava vysokorychlostní trati sedm nebo osm let, v Česku jde o čtvrtstoletí. "To je prostě nepřijatelné," zlobil se Ťok.

Není podle něj možné, aby v Česku existovalo i v budoucnu pět stupňů přípravy dopravních staveb. Stát nejprve musí dohodnout s krajem zásady územního rozvoje, potom se musí provést posouzení vlivu stavby na životní prostředí, následuje územní řízení a potom stavební řízení, kdy se také vykupují pozemky, popsal ministr za ANO.

"Do každé této fáze může vstupovat veřejnost, napadat ji správními nebo jinými námitkami," řekl Ťok. Radikální zrychlení schvalovacího řízení by si podle něho mělo dát hnutí ANO do příštího volebního programu.

Ťok se také vyslovil pro to, aby úseky dálnic, které tvoří obchvaty měst a aglomerací, byly bez poplatku.

Další ministr za ANO Martin Stropnický v projevu chválil nynější stav svého ministerstva obrany. Armádní rozpočet roste, s penězi se podle něho nakládá hospodárně. Armáda by v mírovém stavu potřebovala zhruba 30 tisíc vojáků, na 5000 by se měl zvýšit počet aktivních záloh.