reklama

Od 1. listopadu mají řidiči povinnost použít zimní pneumatiky, pokud je na pozemní komunikaci souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo ji na vozovce lze vzhledem k počasí očekávat.

Kromě pokuty při silniční kontrole či problémů při technické kontrole vozidla může být špatně zvolená pneumatika příčinou dopravní nehody. Viník nehody následně může špatné obutí vozidla pocítit při výplatě pojistného plnění.

Podle statistiky asociace na podzim roste počet případů, kdy je nutné vyproštění vozidla. "Nepřipravené řidiče obvykle zalarmuje první sněžení, a pak se rozhodují, zda riskovat jízdu na letních pneumatikách při teplotách pod bodem mrazu. Rozhodně to nedoporučuji, máme zdokumentovanou řadu případů, kdy i dobrý řidič vozidlo na letních pneu nezvládl a skončilo to dopravní nehodou," uvedl viceprezident asociace Vladimír Fuchs.

Zimní pneumatiky lze snadno poznat podle symbolu horského masivu se sněhovou vločkou na boku pneumatiky, dále se používá označení M+S, MS, M/S nebo M.S. Zimní pneumatika musí mít výšku vzorku minimálně čtyři milimetry.