reklama

"Určitě tam, kde jsou tři pruhy. Přišel, pokud vím, požadavek při opravách D1, aby tři kilometry před uzavírkou a za uzavírkou byl zákaz předjíždění kamionů, tam si to také dovedu představit," uvedl Ťok.

K opatření nebude nutná změna zákona, ale stačí rozhodnutí ministerstva dopravy o umístění dopravních značek.

Předjíždění dvou kamionů na dálnici bývá velmi zdlouhavé, protože předjíždějící kamion musí dodržovat maximální povolenou rychlost, která se příliš neliší od rychlosti předjížděného vozidla. Kvůli tomu vznikají značně rizikové situace.

Zákaz předjíždění těžkých nákladních aut je zvláště potřebný, když se na vozovce tvoří souvislá vrstva ledu nebo je sněhová vánice. Ministerstvo dopravy by podle Ťoka spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic mělo vytvořit krizový plán, co v takových situacích dělat.