reklama

Lodě se musejí otáčet, Povodí Labe se je snaží o zákazu plavby v Nymburce informovat na plavebních komorách.

Po Labi v Nymburce plují především osobní lodě, nákladní cestu využívají méně. "Na lávku budou umístěné zákazové znaky a dole budou žluté bóje. V tuto chvíli nic jiného udělat nemůžeme, město Nymburk nás informovalo o naprosto havarijním stavu lávky, která může kdykoli spadnout, takže jiné řešení než zastavit tam plavbu v tuto chvíli nemáme," sdělila ředitelka Státní plavební správy Klára Němcová.

Nymburk zakázal vstup na lávku loni v prosinci, lávka je stejné konstrukce a od stejného projektanta jako lávka v Praze-Troji, která se zřítila do Vltavy. Technici z Kloknerova ústavu nymburskou lávku zkoumali od května a nepotvrdili její úplnou bezpečnost, Nymburk proto uzavřel i prostranství na březích pod lávkou.

Město se nyní bude snažit lávku co nejrychleji zbourat. Demolici zdržuje podle starosty Pavla Fojtíka (Změna pro Nymburk) výběrové řízení na firmu, která demolici udělá. "Pokud vše půjde, tak by mohla být lávka zdemolována v srpnu," řekl Fojtík. Náklady na demolici se odhadují až na sedm milionů korun. 

Lidé musejí nyní místo uzavřené lávky používat pro přechod přes Labe železniční most nebo hydroelektrárnu, což ale znamená více než kilometrovou cestu navíc. S uzavřenou lávkou sousedí most pro automobily, přes který ale kvůli bezpečnosti není možné pěším průchod umožnit.