reklama

Nejvíce obchodníci porušovali zákon o ochraně spotřebitele, kdy neinformovali spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení sporů, používali klamavé obchodní jednání nebo neposkytli informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace.

"V porovnáním s prvním čtvrtletím roku 2017 se situace téměř nezměnila. Provozovatelé některých e-shopů stále neuvádí na svých internetových stránkách subjekty mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. A právě tyto subjekty jsou jednou z možností jak pomáhat spotřebitelům," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný na webu inspekce.

"Dále se ČOI stále více setkává s tím, že v rámci internetového obchodování se rozšiřuje nabídka výrobků a služeb prostřednictvím sociálních sítí a aukčních portálů. ČOI bude tyto nové trendy sledovat a reagovat na ně při kontrolní činnosti," dodal.

On-line obchodníci dostali celkem 285 pokut v hodnotě 2,3 milionu korun. Nejvyšší penále dostal provozovatel webového portálu www.mincovni-obchod.cz v celkové výši 400.000 Kč. "Jedná se však o pokutu za více porušení, například za opakované zasílání nevyžádaných zásilek v rámci tzv. sběratelského servisu," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Druhou nejvyšší pokutu 60.000 korun ČOI uložila provozovateli e-shopu rajpradla.cz za nedodržení uvedeného termínu doručení objednávky, ačkoliv deklaroval na svých webových stránkách, že "veškeré zboží má skladem". Termín doručení 11 dní provozovatel nedodržel ani jednou během tří objednávek provedených inspektory ČOI.

Ve 148 případech zjistila, že spotřebitel nebyl informován o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na webu e-shopu. Ve 140 případech obchodník použil nekalou obchodní praktiku a ve 128 případech nebyl spotřebitel informován o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace.