reklama

Zájem o ně mají hlavně lidé, kteří již nemají dovolenou či mají málo času. V nabídce cestovních kanceláří se také objevuje více kratších než týdenních leteckých zájezdů do Středomoří. Vyplývá to z ankety ČTK.

Podle Slevomatu vzrostl letos prodej krátkých zájezdů autobusem k moři meziročně o 40 procent. "Turisté stále častěji poptávají krátké zájezdy k moři, kde dva dny věnují dopravě a u moře stráví v podstatě jen jeden den," potvrdil marketingový ředitel cestovní agentury Invia Michal Tůma.

V nabídce CK jsou nejbližší destinace u Středozemního moře, tedy především Chorvatsko a Itálie. V Chorvatsku vede koupání v Rabacu s návštěvou Puly a tamního trhu. "Zatímco v uplynulých letech šlo především o zájezdy do Bibione, letos je nabídka pestřejší a lze ji spojit s návštěvou atraktivních historických měst. Ať již jde o Benátky s pláží Lido nebo o pláže v Rimini s prohlídkou Santa Marina," uvedla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková. Ceny těchto zájezdů se většinou pohybují od 1000 do 2500 korun.

Podle majitelky cestovní kanceláře Akord Heleny Mikulové není za rostoucím zájmem o krátké zájezdy k moři nedostatek peněz, ale spíše nedostatek času. "Jezdí s námi pestrá skupina lidí, včetně lékařů a lékárnic. Ti se shodují, že s námi mohou takto vyrazit klidně i dvakrát do měsíce na různá místa. Kromě koupání totiž i něco zažijí a poznají, takže si to užijí," uvedla Mikulová.