reklama

Nejvytíženější dopravní tepna spojující Prahu, Brno a Ostravu měla být už dávno opravená. Termín dokončení se ale stále posouvá a i letos čekají na řidiče nepříjemné uzavírky a omezení.

V roce 2019 budou práce celkově probíhat na 71 kilometrech. Na dálnici dlouhé 352 kilometrů tak omezení zasáhne zhruba pětinu její délky. Vyplývá to z oficiálních materiálů Ministerstva dopravy. 

Nejhorší bude situace na úseku mezi Prahou a Brnem, kde se letos plánuje hned sedm omezení, z toho dvě budou z loňského roku a pět nových. Předpokládá se, že si práce vyžádají uzavření některých jízdních pruhů a omezení rychlosti, jako tomu bývá prakticky pokaždé.

Z materiálů vyplývá, že drtivá většina z plánovaných 71 kilometrů oprav bude probíhat právě na úseku mezi Prahou a Brnem, z pohledu statistiky tak čeká na řidiče omezení na každém třetím kilometru.

Pravděpodobně se nebude pracovat na všech sedmi úsecích najednou, přesto budou uzavřené jízdní pruhy pro řidiče komplikací. To ostatně ukázaly i předchozí dny, kdy v polovině prosince stály stovky lidí v koloně dlouhé 35 kilometrů.

Práce na nových úsecích by měly začít od května a řidiči se tak mohou těšit na několikahodinovou cestu mezi Prahou a Brnem. Pokud by v každém opravovaném úseku byla snížena rychlost na 80 km/h, tak za ideálních podmínek při dodržování maximální povolené rychlosti se jim cesta protáhne o zhruba půl hodiny. Řidiči ale moc dobře vědí, že ve skutečnosti půjde vzhledem k hustotě dopravy o mnohem delší časovou prodlevu