DISKUZE K ČLÁNKU Plaga: Obsah přijímacích zkoušek by se měl změnit

Obsah přijímacích zkoušek na střední školy by se podle ministra školství Roberta Plagy (ANO) měl změnit. Současné testování podle něj neodpovídá tomu, co a jak se učí děti v moderních školách. Podoba zkoušek podle něj nutí rodiče ke vzdělávání potomků v placených kurzech. Ministr by proto chtěl otevřít debatu o možných úpravách. Podle něj je pro zlepšení vzdělávacího systému proměna podoby zkoušek důležitější než diskuse o počtu pokusů na testy. Plaga to uvedl v rozhovoru s ČTK.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» Frank51 (Hlasovali 2 lidé) 20.06.2020 10:13
V prvé řadě by se měly testy zpřísnit, aby… »
» Karel Janyška (Hlasoval 1 člověk) 20.06.2020 11:21
Vy ? Dzp. »
» Karel Janyška (Hlasoval 1 člověk) 20.06.2020 11:28
Matematika je jazykem pro zachycení viditelné i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jan B.

    Jan B.

    178.255.168.XXX
    MATEMATIKA--za komančů nemohl na střední školu nikdo z IQ 60% dnes u chráněné menšiny zcela běžné proto se snížilo IQ dříve nejméně 80% protože 60% je vedeno jako mírná retardace třeba do armády USA nevezmou kdo má IQ pod 80% a tak v Česku začala po roce 1989 výroba středoškoláků kvantita ale NE kvalita bohužel to je i u VŠ vzdělanci pouze pro pracák !!!

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Karel Janyška

    Karel Janyška

    185.186.162.XXX
    Matematika je jazykem pro zachycení viditelné i neviditelné reality čísly a hlavním nástrojem člověka pro nácvik kritického myšlení. Odpovědi na otázku proč jsou jejím středobodem, tedy i středobodem kritického myšlení. Kdo si myslí, že ne je totální ignorant a nevzdělanec.

    Ergo kladívko, všichni, kdo se stále pokoušejí vytlačit matematiku ze středobodu vzdělávání a myšlení, a dokonce ji označit za nepovinnou k maturitě na středních školách, jsou totální nevzdělanci s tituly i bez, sloužící ohlupování lidstva... Dzp.

    + 1 / − 1

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Karel Janyška

    Karel Janyška

    185.186.162.XXX
    Hlavně se musí změnit duch výuky... Dzp.
    ----------------------------------------------------------
    CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

    Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

    Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

    Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

    Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

    Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

    Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

    + 0 / − 1

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Frank51

    Frank51

    89.24.215.XXX
    V prvé řadě by se měly testy zpřísnit, aby kdejaký pitomec se na školu vůbec neměl šanci dostat. A to jen proto, že je sice blbý, ale hlavně se mu nechce makat.

    + 2 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Karel Janyška

      Karel Janyška

      185.186.162.XXX
      Vy ? Dzp.

      + 1 / − 0

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
Loading...
reklama
Fotogalerie