reklama

Mezi aktuálně největší favority lednových voleb patří bývalý vysoký armádní představitel Petr Pavel, expremiér a předseda ANO Andrej Babiš a bývalá rektorka Mendelovy univerzity Danuše Nerudová. Všichni zdůrazňují, že se chtějí v nadcházející části kampaně soustředit především na setkávání s voliči.

Mluvčí Pavla Markéta Řeháková ČTK řekla, že za poslední dva měsíce osobně navštívil 51 měst a obcí, ve kterých se setkával s občany. "V podobném duchu budeme pokračovat i dál. Půjde o kombinaci setkávání s voliči, besed pro veřejnost, ale aktivní samozřejmě budeme i v médiích a na sociálních sítích," poznamenala. V úterý byl třeba Pavel debatovat v Braškově na Kladensku, do konce listopadu se chystá například do Liberce, Ostravy nebo Prahy.

V intenzivním objíždění obcí pokračuje se svým obytným automobilem i Babiš. Dnes například míří do Libereckého kraje, ve čtvrtek navštíví Pardubický kraj, kde se zastaví v Lanškrounu, Litomyšli nebo Vysokém Mýtě. I nadále je aktivní na sociálních sítích, kam umísťuje propagační videa nebo fotografie.

I Nerudová má v plánu každodenní setkávání s lidmi. "V kontaktní kampani mi pomůže velká síť dobrovolníků a podporovatelů, kterých se teď každý den přidává několik desítek," poznamenala. S lidmi chce komunikovat i na sociálních sítích a chystá živé přenosy. Vyhýbat se nechce ani debatám s ostatními kandidáty, které zaplní kalendáře i dalších účastníků voleb.

I odborový předák Josef Středula v úterý při odevzdání přihlášky do voleb novinářům řekl, že se chce co nejvíce věnovat kontaktní kampani a mluvit s lidmi. Počítá i s účastí v debatách a využíváním sociálních sítí, stejně jako s venkovní reklamou. Konkrétní podoba bude podle něj záležet na výsledku jednání se sponzory.

Na výjezdy do regionů a besedy s lidmi se chystá také senátor Pavel Fischer. "Samozřejmostí je zapojení velkého množství dobrovolníků, kteří se neustále hlásí," uvedla jeho mluvčí Mária Pfeiferová. Počítá i s rozšiřováním aktivit na sociálních sítích.

Další senátor Marek Hilšer na tiskové konferenci v pondělí řekl, že se bude věnovat hlavně debatám s občany a účastnit se diskusí s ostatními kandidáty. Zaplatí si i reklamu na sociálních sítích. Poznamenal, že jeho kampaň není marketingově promyšlená, ale "dělaná od srdce s nízkými prostředky".

Podnikatel Karel Diviš bude objíždět Česko a snažit se vést co nejvíce kontaktní kampaň, řekl v úterý novinářům. Počítá s účastí v besedách, s rozhovory s novináři i s posílením sociálních sítí a s investicí do venkovní reklamy.

O zintenzivnění kontaktní kampaně mluvil i podnikatel Karel Janeček. Své šance vidí právě v tom, že bude s lidmi osobně komunikovat. Předpokládá, že se přiblíží zákonnému čtyřicetimilionovému limitu na kampaň.

"V následujících týdnech se zaměřím na prezentaci své kandidatury v rámci krajských organizací SPD," vzkázal ČTK kandidát SPD Jaroslav Bašta. Plánuje i setkání s dalšími podporovateli, dodal.

Bývalý rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima chce vést nízkorozpočtovou kampaň založenou na setkávání s lidmi, počítá také s poskytováním rozhovorů novinářům nebo s účastí na předvolebních besedách a debatách. Slibuje zachovat slušný a nekonfrontační tón.

Podnikatel Tomáš Březina chce podobu své kampaně představit až ve chvíli, kdy bude ministerstvem vnitra schválen jako kandidát. Jeho tým ale počítá s účastí v debatách i s cestami za občany.

Ve specifické situaci je prezidentka České asociace povinných Denisa Rohanová, které exekutor kvůli dluhu spojenému s jejím bývalým manželem odečetl z volebního účtu milion korun. Podle šéfa její kampaně Martina Legnavského tak Rohanová nemůže získat žádné příspěvky na kampaň a fakticky ji vést. Situaci její tým řeší s Úřadem pro dohled nad politickými stranami.