reklama

Okolo Dne dětí eviduje tradičně zvýšené prodeje síť hračkářství Království hraček Bambule. "Zároveň v tomto období každoročně pro zákazníky a děti připravujeme nějakou výhodnou akci. Letos například při příležitosti druhého výročí našeho věrnostního klubu mohou jeho členové využít slevu až 25 procent," uvedla marketingová ředitelka společnosti Jana Krčková.

Doplnila, že lidé hračky nenakupují nyní tak často jako před pandemií koronaviru. Dopad zdražování na zákazníky se řetězec podle Krčkové snažil zmírnit snížením marží. "Z důvodu rychle rostoucích cen v logistice i výrobě jsme se však bohužel určitému meziročnímu zdražení nevyhnuli," řekla.

Zvýšený zájem o hračky na 1. června se projevuje také v hypermarketech Globus. Mluvčí firmy Aneta Turnovská dále uvedla, že na konci školního roku, kdy je o dětské zboží enormní zájem, rodiče kromě běžných hraček kupují i zboží do vody jako míče, kruhy a zvířata, a také letní oblečení.

Vyšší návštěvnost a také prodeje na Mezinárodní den dětí očekává také hračkářství Hamleys v Praze. Připravilo den plný zábavy se svými maskoty či kouzelníky. Kromě stavebnic Lego nebo produktů značek Barbie či Hot Wheels velký rozvoj nyní zažívá plyš z recyklovaných plastů, uvedla za Hamleys Jana Doležalová. V pandemii si podle ní lidé také oblíbili nákupy sběratelských věcí jako jsou velké sochy superhrdinů a limitované edice hraček. V poslední době to byla například replika Barbie - královna Alžběta II.

Pro e-shop a prodejny Kouzelné hračkářství je prodejně nejsilnější vánoční sezona. "Den dětí je pro hračkářství spíše dnem slevových akcí a prodejů menších dárků," uvedla jednatelka firmy Kateřina Jonášová. Upozornila, že letošní rok v prodejích začal dobře, po vpádu Ruska na Ukrajinu se zájem velmi zpomalil, někdy až zastavil. "V dubnu a květnu se situace začala stabilizovat, ale i tak je toto období obchodně zhruba o 20 procent slabší než bývá obvykle," doplnila.

Ani prodejny Agátin svět zaměřené na hračky pro rozvoj dětí nesleduje na 1. června výrazně vyšší poptávku. "Nákupy u nás nejsou impulzivní, ale dobře promyšlené," uvedla za společnost Kristýna Křížová. U rodičů si všímá jejich větší informovanosti ohledně rozvoje jemné motoriky dětí či slovní zásoby, a tedy i větší příklon k hračkám s dlouhodobým přínosem.