reklama

Rochefort zemřel v noci na dnešek v jedné pařížské nemocnici, kde byl hospitalizovaný již od srpna.

Rochefort natočil více než stovku filmových rolí, a i když řada z nich byla hlavních, největší proslulost mu přinesly výrazné role vedlejší, které vytvořil po boku slavnějších kolegů - například Jeana-Paula Belmonda ve snímcích Cartouche a Muž z Hongkongu či Michele Mercierové v sérii o Angelice. V Angelice byl bývalým advokátem a později velitelem královské policie Degrezem.

Svůj první film natočil v roce 1956 a jmenoval se Setkání v Paříži. Vytvořil v něm podobně jako v řadě dalších filmů vedlejší roli, v níž uplatnil svůj komediální talent. Postupně se stal skvělým "přihrávačem" slavnějších kolegů a nezřídka svým výkonem zastínil i hvězdy francouzského filmu, k nimž se sám přiřadil až v sedmdesátých letech.

I když hrál postavy záporné, dokázal do nich dát notný kus lidství, nadsázky a humoru, takže nepůsobily plošně a odpudivě, právě naopak - některé jeho "černé typy" si diváci oblíbili.

Objevil se v kriminálních filmech Čas k umírání či Nevinní se špinavýma rukama, v psychologických dramatech Krab-bubeník nebo Studený pot, v historických freskách typu Slavnost začíná, Kapitán Fracasse či Železná maska. Často stál před kamerou jako jedinečný svůdce, čemuž napovídají i názvy filmů Sukničkář, Nenávidím blondýnky, Bože, jak hluboko jsem klesla či Záletník z roku 1976. Tato komedie patří k jeho nejlepším.

V pozdější době začal ztělesňovat stárnoucí muže, kteří se musí smířit s tím, že leccos nebude takové jako dřív nebo už také nebude vůbec - například ve filmu Manžel kadeřnice. Řadu filmů natočil také v Itálii a velmi často vystupoval v televizi. Rochefort měl zvláštního koníčka - věnoval se chovu dostihových koní a jeho stáj patřila ve Francii k uznávaným.