reklama

V prvním případě dva muže v jídelně výrobek zaujme natolik, že jeden z nich zapomene své dítě na jedoucím vydávajícím pásu. Reklama je na sýr Philadelphia.

Druhý klip propaguje elektrický automobil Golf sérií záběrů na muže při nejrůznějších činnostech a končí pohledem na tiše sedící ženu na lavičce vedle kočárku.

Na reklamu k sýru úřad ASA obdržel přes 120 upozornění. Podle autorů stížností klip nesprávně naznačuje, že se muži nedokážou dostatečně postarat o své děti a jsou schopni je ohrozit.

Na reklamu Golfu si stěžovali tři lidé. Podle nich je nesprávně naznačováno, že zatímco nebezpečné aktivity náleží mužům, přísluší ženám pasivní péče.

Obě firmy se snažily obhájit. Zástupci Mondelezu v Británii tím, že klip byl míněn jako žert, neboť muž na konci dítě zachytí a pošeptá mu 'Tohle mamince neřekneme'. ASA ale souhlasil se stěžovateli, protože reklama prý z mužů činí nepozorné nešťastníky. "Reklama se ve své stávající podobě nesmí znovu objevit," uvedl úřad v rozhodnutí.

Volkswagen považuje kritiku za neporozumění obsahu reklamy. Má prý ukázat schopnost člověka přizpůsobit se změnám a složitým situacím - na záběrech je muž ve stanu na útesu, kosmonauti v beztížném stavu a invalidní atlet při skoku do dálky. Regulátor ale opět souhlasil s kritikou, protože, jak řekl jeho mluvčí: "Být rodičem znamená životní změnu, která vyžaduje značnou dávku přizpůsobení, ale péče o děti je stále stereotypně přisuzovaná ženám".