Používáte v hotelu koupelnu? Podle vědců byste si měli dát pozor

Hotely, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Dovolená, pracovní cesta, sraz s bývalými spolužáky či spolupracovníky. To jsou jen některé případy, kdy využíváme hotelového ubytování. Abychom s sebou netahali kufry plné věcí, snažíme se toho sbalit co nejméně. Ve většině ubytovacích zařízení vám například automaticky půjčí ručníky nebo fén na vlasy. Právě ten byste ale podle vědců rozhodně využívat neměli.

Kromě správného množství oblečení a dalších věcí, jako je zubní kartáček, deodorant, peníze a mobilní telefon, toho s sebou dnes na cesty moc nepotřebujeme. Koneckonců, většina hotelů nabízí sprchový gel, šampon a žehličky, což nám v našem kufru ušetří spoustu místa.

Jednou z věcí, kterou si lidé zřídka zabalí, je fén na vlasy, protože ten může být opravdu objemný. Jeden vědecký výzkum však naznačuje, že by to mohla být zdraví ohrožující chyba.

Studie z roku 2008 provedená mikrobiologem Chuckem Gerbem, který je odborníkem na mikroorganismy, zjistila, že byste se měli vyhnout vysoušeči vlasů v hotelu, pokud je to možné.

Americká zpravodajská stanice ABC ho proto požádala, aby se podíval na čistotu devíti hotelových pokojů v Los Angeles. Nešlo přitom o žádné levné hotely, ale o zařízení se třemi až pěti hvězdičkami.

I tento jeho průzkum ukázal, že hotelové vysoušeče vlasů jsou jedním z nejšpinavějších předmětů v místnosti a nebylo to proto, že vyfukují bakterie. Vlastně je to spíše proto, že čištění vysoušečů vlasů není povinný úkol pro hotelové uklizečky, které musí pořádně vydrhnout a dezinfikovat věci jako toaleta a skleničky na pití.

„Zřejmě existují věci, které lidé s vysoušeči dělají a o kterých nevím, protože některé z nich byly skutečně plné bakterií a choroboplodných zárodků,“ uvedl vědec. To znamená, že i další předměty v místnosti, jako jsou vypínače světel, dálkové ovládání, klíče a menu, které jsou pravidelně využívány jinými lidmi, ale nejsou dezinfikovány, by mohly obsahovat mikroby.

Gerba proto přidal několik rad pro hotelové uklízeče: „Musíte být velice opatrní při používání dezinfekčních prostředků, čistících nástrojů a při tom, kde to otřete a co otřete, abyste tyto zárodky jen nerozšiřovali kolem. Nechcete je přece jen tak volně roznést po celém pokoji.“

Ve všech hotelích Gerba objevil nejméně jedno místo v každém pokoji, které údajně obsahovalo fekální koliformní bakterie a MRSA - Meticilin-rezistentního zlatého stafylokoka, který může způsobit vážné kožní infekce, záněty vnitřních orgánů a v krajním případě také sepsi a celkové selhání organismu. Navíc je rezistentní vůči větší části antibiotik.

Až tedy příště někam pojedete, zvažte, zda se vám do kufru nevejde i fén na vlasy.

Témata:  hotely viry a bakterie zdraví

18. dubna 2024 20:34

Rusko poslalo na Zelenského atentátníka. Sbíral informace

Polská policie ve středu zatkla muže podezřelého, že poskytoval pomoc ruské vojenské rozvědce GRU při plánování možného atentátu na ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského. Tuto informaci zveřejnila polská prokuratura na svém webovém portálu. Podezřelému hrozí až osm let odnětí svobody.

Zdroj: Martin Hájek