Vědci přiznali smutnou pravdu o našem světě

Země
Foto: www.nasa.gov

Myslíte si, že známe naši planetu a víme o všem, co na ní žije? Pak vás odborníci rychle vyvedou z omylu. Tvrdí totiž, že nemáme ani zdaleka ponětí o všech živých tvorech, kteří s námi Zemi obývají. Někteří se dokonce domnívají, že většinu zvířat jsme dosud ani neviděli. A mohou vypadat jakkoliv.

Obrovské krakatice velké jako panelák nejsou jen námětem filmů z 90. let. V hlubinách oceánů doopravdy existují, má to ale jeden háček. Dosud je nikdo neviděl živé. Pouze mrtvá těla mláďat, která jsou sama o sobě obrovská.

Podobné informace máme o mnoha dalších tvorech. Mnohem více jsme jich ale nikdy nespatřili, neslyšeli o nich a ani nevíme, že existují. Americká Národní vědecká nadace (NSF) totiž s odkazem na výzkum vědců z Indianské univerzity v Bloomingtonu uvádí, že by jich odhadem mohl být až jeden trilion.

Studie uvádí, že by Země mohla být domovem až jednoho trilionu různých druhů. To by znamenalo, že 99,999 % všech druhů ještě nebylo poznáno.

Studie vznikla díky kombinaci datech o mikrobiálních, rostlinných a zvířecích druzích, které vědci získali z vládních, akademických a občansko-vědeckých zdrojů. Jedná se proto podle NSF o největší kompilaci tohoto typu.

Jak vysvětluje jeden z autorů studie Jay Lennon, do odhadů započítali také současné ekologické modely a nově stanovená pravidla biodiverzity.

Vědci podotýkají, že se tento výzkum od předchozích liší také zahrnutím mikrobiálního života, který podle nich bývá v podobných odhadech zanedbáván. Jedná se například o různé druhy bakterií a hub.

Máme tedy naději, že někdy skutečně poznáme vše, co na Zemi žije? Podle odborníků v budoucnu možná ano, za využití současných pokročilých technologií to ale není ani zdaleka možné. A v nejbližších desítkách let se zlepšení situace ani neočekává.

Témata:  zvířata Země 1 vědci

24. dubna 2024 16:21

Izrael pokračuje s přípravami ofenzivy do Rafáhu. Už staví stany pro civilisty

Izrael se podle tamních médií brzy chystá provést ofenzivu do města Rafáh na jihu Pásma Gazy, kde je podle armády poslední bašta palestinského teroristického hnutí Hamás. Tel Aviv už zahájil přípravy na evakuaci civilistů.

Zdroj: Lucie Podzimková