reklama

DIC v roce 2014 získala desetiletou smlouvu na výrobu diamantových korunek pro vítězky soutěže, společnost vlastnící práva na Miss Universe ale kontrakt loni zrušila.

V soudních dokumentech společnost IMG Universe, jejíž mateřská společnost práva na Miss Universe vlastní, tvrdí, že DIC nadále ve svých reklamách používá odkazy na soutěž, a to včetně loga, které firma sídlící v Praze uvádí na svém webu.

IMG v žalobě podané v New Yorku dále uvádí, že obchodní značka Miss Universe je proslulá a charakteristická a že DIC jejím používáním klame veřejnost a způsobuje soutěži značné a nenahraditelné škody.

IMG se v žalobě domáhá odškodnění za zneužití ochranných známek, 2,04 milionu dolarů (48,5 milionu korun) za smluvní platby a neupřesněné odškodnění za porušení sponzorské smlouvy, která měla platit od roku 2015 do roku 2024. IMG kontrakt zrušila loni v srpnu a svůj krok zdůvodnila finančními problémy způsobenými firmou DIC, která dvakrát neuhradila požadované platby.

Podíl v Miss Universe měl do roku 2015 nynější americký prezident Donald Trump, který ale práva prodal společnosti WME/IMG. Cena kontraktu známa není.