reklama

Německý list Der Spiegel v pátek informoval, že naftový automobil Porsche Cayenne V6 TDI v testu institutu TÜV Nord vykázal mnohem vyšší emise, než je povoleno.

Automobilka Porsche označila výsledky testu za "nesrozumitelné" a upozornila, že emise závisejí na různých podmínkách, například na rychlosti a teplotě.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Odbyt klíčové značky VW se v květnu meziročně zvýšil o 3,5 procenta na 513.500 vozů. Vrátil se tak k růstu po téměř dvouprocentním poklesu v předchozím měsíci. "Květen byl pro značku Volkswagen úspěšným měsícem. Naše dodávky vzrostly na téměř všech trzích," uvedl člen představenstva značky zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann.

Výrazný růst zaznamenala v květnu značka Volkswagen ve střední a východní Evropě, kde se její odbyt zvýšil o téměř 23 procenta. Velkou měrou k tomu přispělo Rusko, kde dodávky stouply téměř o 28 procent.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Loni navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.