reklama

Společnost tak následuje konkurenční firmy Banana Republic a Urban Outfitters, které podobné služby začaly poskytovat v letošním roce, a snaží se napojit na trh, jehož hodnota loni dosáhla jedné miliardy eur (25,6 miliardy Kč).

Také internetové obchody, jako je Vinted a Hurr Collective, expandují v Evropě s nabídkou prodeje nebo pronájmu použitého oblečení.

Nabídka H&M je omezena na kolekci 50 kusů oděvů a využít ji mohou členové věrnostního programu firmy. H&M vyhodnotí program po třech měsících provozu a posoudí, zda ho dál rozšíří. Obchod, ve kterém je k dispozici půjčovna, nabídne také opravnu oděvů, kavárnu a kosmetický salon.

Šéf firemního rozvoje H&M Daniel Claesson věří, že o půjčovnu bude zájem. Analytik Credit Suisse Simon Irwin ale o plánu pochybuje a nevěří, že to bude fungovat jako podnikatelský model.

Oděvní průmysl je pod zvýšeným dohledem, protože podle Organizace spojených národů je zodpovědný až za deset procent emisí skleníkových plynů a spotřebuje více energie než letecká a lodní doprava dohromady. H&M chce do roku 2040 dosáhnout bodu, kdy budou její emise skleníkových plynů negativní, tedy že bude schopna učinit kroky, které její emise více než vykompenzují.