Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Od Trumpova odchodu se výrazně méně daří digitálnímu obsahu médií v USA

Donald Trump, 45. prezident USA
Donald Trump, 45. prezident USA
Foto: The White House

Americká média všech politických zabarvení v uplynulých měsících registrovala výrazně menší dosah svého online obsahu než tomu bylo v závěru úřadování minulého prezidenta Donalda Trumpa. Informuje o tom dnes server Axios, který analyzoval data o provozu na webech předních značek, jejich popularitě na sociálních sítích i aktivitě uživatelů v mediálních aplikacích.

"Nudné" zpravodajství posledních měsíců prý nejvíce sráží čísla ideologicky vyhraněných redakcí, obzvláště těch na pravici.

Analýza rozděluje vybraná média do pěti skupin: střední proud, pravicově a levicově nakloněná a krajně pravicová a levicová. U každé organizace srovnává statistiky za období únor až květen s těmi z předchozích šesti měsíců, kdy končil Trumpův mandát.

Obecně zaznamenaly nejmenší propad čtenosti stránky levicově nakloněných médií jako Vox nebo The Atlantic a značek v prostřední kategorii, kde jsou mimo jiné deníky The New York Times, Wall Street Journal i USA Today. U těchto dvou skupin klesla v průměru měsíční návštěvnost webů o 17, respektive 18 procent.

Ovšem médiím, která jsou "nejvíce závislá na kontroverzích" a na "rozhořčení", se podle Axios v éře prezidenta Joea Bidena vede hůře. Televizi Fox News spadl provoz na webu o 22,3 procenta a celé kategorii spíše pravicových médií o necelých 27 procent. Podobně na tom byla skupina krajně levicových redakcí, zatímco těm krajně pravicovým návštěvnost údajně klesla asi o 44 procent.

Data o používání mobilních aplikací jednotlivých organizací ukazují podobný příběh, píše Axios, zatímco ještě výraznější jsou rozdíly v případě ohlasu na mediální příspěvky na sociálních sítích. Odkazy na články prý pravicově a levicově nakloněným značkám generovaly mezi únorem a květnem méně než polovinu interakcí ve srovnání s předchozím obdobím, u "mainstreamu" je propad o něco menší.

Pozorovaný pokles zájmu o práci amerických médií přichází po zpravodajsky nabitém období v USA. Úsek od loňského srpna do letošního ledna zahrnoval závěr vyhrocené kampaně před prezidentskými volbami, netradiční hlasování ovlivněné covidem-19, následné dlouhé čekání na oznámení vítěze i bezprecedentní povolební manévry končícího prezidenta a vpád jeho příznivců do sídla Kongresu. Komentátoři americké mediální scény nicméně Trumpa a jeho politický styl dlouhodobě označovali za obrovskou pomoc pro sledovanost a čtenost zpráv.

Axios se pozastavuje především nad oslabením pravicových webů, které jde proti pravidlu, že "opoziční" média těží z příchodu druhé strany k moci. "V tomto konkrétním cyklu je opozice silněji spojená s exprezidentem než v minulosti", míní šéf oboru médií, kultury a komunikace na Newyorské univerzitě Rodney Benson. "A skutečnost, že Trump byl vykázán z předních sociálních sítí pravděpodobně má přesah ve smyslu snížení cirkulace opozičních médií," dodal.

Témata:  Donald Trump média USA

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:13

Pavel nadále plánuje pořádat jednání ohledně důchodové reformy

Prezident Petr Pavel nadále plánuje pořádat jednání ohledně důchodové reformy a nevylučuje možnost svolání kulatého stolu s představiteli tripartity a odborníky. Tuto možnost zmínil na tiskové konferenci a navrhuje termín na přelomu května a června. 

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy