reklama

Do Láhauru den před nehodou přiletěl z ománské metropole Maskatu. V technické zprávě, o níž dnes informoval pákistánský list Dawn, se uvádí, že se při kontrole nenašla žádná závada motorů, přistávacího zařízení ani žádného hlavního systému stroje. V technické zprávě stojí, že stav obou motorů je "uspokojivý" a že letadlo prochází pravidelnou údržbou. Pákistánský úřad pro civilní letectví dal airbusu povolení k letům do listopadu letošního roku.

Výrobce, firma Airbus, ve svém prohlášení uvedla, že stroj byl v provozu od roku 2004, měl za sebou 25.860 letů a 47.100 letových hodin. Společnost nabídla pomoc při vyšetřování nehody.

Pilot sdělil kontrolní věži několik vteřin před pádem, že ani jeden z motorů nefunguje, napsala agentura Reuters s odkazem na monitorovací web leteckého provozu liveatc.net.

Těla mrtvých už byla odvezena do nemocnice a většina z nich ještě nebyla identifikována. Na místě jsou stále trosky.

Video zachytilo zřícení Airbusu (3:14) | zdroj: YouTube

Mluvčí letecké společnosti PIA, které letadlo patřilo, řekl, že se podařilo najít oba záznamníky o letu a že budou předány vyšetřovatelům.

Při havárii v hustě osídlené oblasti bylo poškozeno 25 domů a jejich obyvatelé dostali náhradní ubytování. Vláda oznámila, že zaplatí náklady na opravdu staveb. Bude se zabývat také poškozenými automobily. Zraněným má být jako kompenzace vyplaceno 500.000 rupií (165.000 korun).

Pákistán stejně jako jiné země kvůli koronaviru zastavil leteckou dopravu a domácí lety obnovil minulý týden. Smyslem bylo umožnit Pákistáncům přemístit se k rodinám o muslimském svátku íd al-fitr, který se slaví po skončení postního měsíce ramadánu a začne o víkendu.

Páteční nehoda byla nejhorším leteckým neštěstím v Pákistánu od roku 2012, kdy se za bouřky zřítil u Islámábádu boeing a v troskách zahynulo 127 lidí.