reklama

Selfie typ (Selfie) je kategorie, jejíž samotné jméno velmi dobře napoví, o co vlastně půjde. Většinou jsou to mladší lidé, kteří věší na internet jednu fotografii svých úsměvů/úšklebků/smutných obličejů/elegantních výrazů za druhou. Základním úkolem je získat co nejvíce like, komentářů a pozornosti obecně.Cílem je prezentovat online obrázek sebe sama v co nejlepším světle, bez většího ohledu na realitu. 

Tvůrce vztahů (Relationship Builders) jsou odlišní. Pravidelně využívají Facebook k postování mnoha věcí, odpovědí ostatním, zapálené diskutování a obecně k navázání spojení. Ať už děláním nových přátel, nebo udržováním styku s těmi starými. Pro tento typ lidí je Facebook jakýmsi prodloužením reality, šance setkávat se digitálně.

Městský vyvolávač (Town Crier) je naprostým opakem vztahotvůrce v tom, že jeho mezera mezi virtuálním životem a realitou je obrovská. Na internetu se nesoustředí na svůj život nebo život svých přátel a rodiny. Facebook podle vyvolávače není o osobních informacích. Vidí sama sebe jako zdroj zpráv - sdílí články, ohlašuje důležité události a komentuje zprávy co nejrychleji to jde.

Obchazeč výloh (Window Shopper) podobně jako předchozí kategorie cítí, že by na Facebooku měl být, protože to společnost vyžaduje. Na rozdíl od vyvolávače však necítí potřebu informovat. Jen klouže ze stránky na stránku a prohlíží si se zájmem sociální chování ostatních. Málokdy zasahuje. Připomíná trošku Davida Attenborougha (známý tvůrce pořadů o přírodě - pozn. red), ve vší tichosti pozoruje lidstvo v (dnes už) přirozeném prostředí.