Londýn - Společnost PepsiCo Inc. chce celosvětově snížit množství cukru ve svých nápojích. Hodlá tak přispět k boji s celosvětovou epidemií obezity a ochránit životní prostředí.
Ačkoliv je PepsiCo známá především díky Pepsi, kolové nápoje tvoří pouhých 12 procent z jejích ročních příjmů, které činí 63 miliard dolarů. Sycené nápoje jako Mountain Dew tvoří 25 procent příjmů a zbytek obratu je z vody, ovocných džusů a slaných pochutin.
Společnost také plánuje omezit množství sodíku a nasycených tuků v produktech a efektivněji pracovat s vodou. Pokud budou plány úspěšné, tak PepsiCo do roku 2030 sníží své emise skleníkových plynů o 20 procent.
Newyorská firma chce do roku 2025 výrazně snížit množství cukru ve dvou třetinách nápojů, které nabízí. Tyto nápoje by tak měly obsahovat 100 kalorií nebo méně z přidaného cukru na 355 mililitrů výrobku.
Podle PepsiCo jsou současné plány omezit cukr v nápojích mnohem ambicióznější než v minulých letech. "Věda šla kupředu," řekl agentuře Reuters vedoucí pracovník PepsiCo v oblastech vývoje a vědy Mehmood Khan.
Uvedl, že dnes existují nové příchutě, u kterých je zapotřebí méně přidaného cukru. "Nejde jen o sladidla, ale i o přísady v příchutích a o to, jak se s nimi naučíme zacházet," dodal.
Související
27. října 2022 13:53
14. prosince 2020 19:12
14. března 2019 22:10
25. února 2019 21:57
7. listopadu 2018 22:02
20. října 2018 21:54