Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kavárny Starbucks míří na italský trh

Starbucks Coffee
Starbucks Coffee
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Řím - Starbucks, největší kavárenský řetězec na světě, míří na důležitý italský trh. Svou první pobočku otevře příští rok v Miláně. Podle Evropské kávové organizace má Itálie sedmou největší spotřebu kávy na obyvatele v Evropě.

Milánskou kavárnu otevře italský podnikatel Antonio Percassi, který bude na základě licenční dohody kavárny vlastnit a provozovat.

Vstup na italský trh má pro americkou společnost symbolický význam. Nápad na vytvoření kavárenského řetězce totiž nynější generální ředitel Starbucks Howard Schultz pojal díky služební cestě, která jej v 80. letech minulého století zavedla právě do Milána a Verony s tamní prosperující kavárenskou kulturou.

Skupina od té doby vstoupila do desítek zemí, jakkoli v Evropě se jí tolik nedaří. Itálie bude pro Starbucks výzvou. Místní podniky jsou zvyklé na to, že Italové si dávají rychlé espresso během krátké zastávky cestou do práce. Koncept Starbucks je ale odlišný. Kavárny fungují jako místo, kam lidé přicházejí pracovat nebo se scházejí u kávy s přáteli.

Skupina Percassi vlastní síť prodejen kosmetiky Kiko Milano. Rovněž má franšízovou dohodu s americkou značkou spodního prádla Victoria's Secret.

Témata:  Starbucks Coffee Itálie ekonomika

Aktuálně se děje

16. května 2024 18:37

Ukrajinci dosáhli zlepšení situace v Charkovské oblasti, tvrdí prezident i armáda

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj uvedl, že obráncům se podařilo částečně stabilizovat situaci v pohraniční části Charkovské oblasti na východě Ukrajiny. Ukrajinská armáda dnes sdělila, že na některých místech zastavila ruský postup. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Ilustrační foto

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu opět vzrostly

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu vzrostly o 2,9 procenta ve srovnání s předchozím rokem, což představuje zrychlení oproti březnovému dvouprocentnímu nárůstu. Hlavními tahouny inflace byly ceny potravin, alkoholu a pohonných hmot. Vyplývá to z údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ). V porovnání s předchozím měsícem se spotřebitelské ceny v dubnu zvýšily o 0,7 procenta.