Praha - Kaufland dnes oznámil, že plánuje do roku 2021 zredukovat obsah cukru, soli a tuku u více než 300 produktů vlastních značek průměrně o pětinu bez užití náhradních látek. K podobnému kroku již dříve přistoupili i další obchodníci.
Rozhodnutí Kauflandu se týká převážně nealkoholických nápojů, sýrů, pomazánek, masa, uzenin a mraženého zboží. "Sledujeme obsažené látky v produktech vlastních značek a zaměřujeme se na to, jakým způsobem je možné zredukovat sůl, cukr a tuk bez používání dalších náhradních látek," uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
Lidl uvedl před měsícem novou značku uzenin bez konzervantů a barviv. Nestlé se loni zavázalo, že do roku 2020 sníží obsah cukru u výrobků prodávaných v Evropě o pět procent.
Mezi roky 2012 a 2016 se snížil obsah cukru v 25 nejprodávanějších tuzemských ochucených minerálních vodách o 10,8 procenta, vyplývá z údajů Svazu minerálních vod.
Globus od letošního června v sortimentu vlastních značek nemá produkty dvojí kvality. "V uplynulých měsících jsme také přitvrdili dohled nad produkty dodavatelů privátních značek. Preventivně kontrolujeme produkty, zda splňují to, co je uvedeno na etiketách a na čem jsme se s dodavateli domluvili," uvedla mluvčí Pavla Hobíková.
Související
1. října 2020 12:32
29. června 2020 13:46
17. března 2020 22:30
28. února 2019 10:54
12. října 2018 15:28