Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé se vrací do společnosti, poptávají zkrášlovací služby i kosmetiku

Vlasy, holičství
Vlasy, holičství
Foto: Lukáš Kňazovický, EuroZprávy.cz

Lidé se po omezeních spojenými s pandemií koronaviru vracejí podle prodejců do společnosti. Roste zájem o kosmetické a další zkrášlovací služby, vyšší poptávka je po vlasové kosmetice. V porovnání s posledními dvěma lety v některých obchodech klesly prodeje barev na vlasy, naopak stoupl zájem o přípravky na konečnou úpravu účesů. Rostou i prodeje ozdob na nehty a barevných laků. Vyplývá to z ankety ČTK.

Na pražském výstavišti PVA Expo v Letňanech je dnes a v sobotu otevřen veletrh For Beauty zaměřený na kosmetiku, kadeřnictví, nehtový design nebo vybavení salonů a spa center. Koná se dvakrát ročně, na podzim se na stejném místě uskuteční 7. a 8. října.

Prodeje služeb v salonech krásy tradičně rostou podle portálu Slevomat zjara, druhý vrchol bývá po létě, když se lidé vrátí z dovolené. V současné době jsou zhruba na stejné úrovni jako před pandemií koronaviru. Protiepidemická opatření, která významně podnikatelům ve službách omezila činnost, si vynutila zdražování. Za poslední rok ceny ve službách stouply o deset až 15 procent, uvedl ředitel Slevomatu Ladislav Veselý. Největší vlnu zdražování mají kosmetické a zkrášlovací služby podle něj zřejmě za sebou. Ovlivnit by je nyní mohly vysoké ceny energií, dodal.

Drogerie dm zaznamenaly v prvním čtvrtletí letošního roku 30procentní nárůst stylingových přípravků na vlasy ve srovnání se stejným obdobím loni. Prodeje v celé kategorii vlasové kosmetiky meziročně stouply o jednotky procent, řekl manažer komunikace dm Jiří Peroutka. Barvy na vlasy ale lidé kupovali podle něj méně než loni.

V e-shopu s parfémy a kosmetikou Notino patří vlasová kosmetika dlouhodobě k nejsilnějším kategoriím a poptávka podle mluvčí e-shopu Andrey Kabické každoročně roste. "V letošním roce pozorujeme, že zákazníci na našem webu vyhledávají více přírodní vlasovou kosmetiku, a to o 17 procent. Jedná se třeba o přírodní masky na vlasy nebo barvy. Velmi populární jsou také organické a bio produkty," uvedla.

U péče a laků na nehty dm drogerie evidují od ledna do března meziroční pokles prodejů v jednotkách procent. "To může být způsobeno tím, že v loňském roce byl v tomto období vyhlášený lockdown, ženy tudíž nemohly docházet do specializovaných salonů," řekl Peroutka. Společnost dm u laků na nehty zjišťovala oblibu barev. Překvapivě se v první desítce podle Peroutky neobjevila červená. Zákazníci nejvíce kupují černé a bílé laky, oblíbené jsou také růžové odstíny, ale i bezbarvé laky, uvedl.

Notino v poslední době sleduje vyšší zájem o barvy a ozdoby na nehty. Nejvyhledávanějšími barvami je podle Kabické červená, zelená a hnědá. U ozdob se do obliby vrátily nálepky, jejich vyhledávání vzrostlo meziročně zhruba 2,5násobně. Poptávané jsou i další doplňky na zdobení nehtů, doplnila Kabická.

Témata:  lidé vlasy

Aktuálně se děje

1. května 2024 13:27

Hnutí ANO odstartovalo předvolební kampaň. Zveřejnilo její hlavní témata

Při zahájení hlavní fáze kampaně ANO ve Zlíně uvedl předseda Andrej Babiš, že hlavními prioritami hnutí ve volbách do Evropského parlamentu jsou boj proti nelegální migraci, obrana suverenity a odpor proti Zelené dohodě, nazvané Green Deal. Hlavním heslem kampaně před červnovými volbami je "Česko pro tebe všecko".

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy