Brno - Brněnské konference o vývoji automobilového průmyslu se zúčastnil také ředitel nákupu v Tatře Trucks Martin Šustek. Řekl, že kopřivnická firma očekává, že letos vyrobí 1300 aut, což je zhruba o polovinu více než loni. V následujících letech plánuje další růst.
Příští rok by chtěla vyrobit 1700 aut a v roce 2019 už 2500 aut, a vrátit se tak na objemy let 2007 a 2008. Chce se výrazněji prosadit na německém trhu a zvýšit podíl výroby pro civilní sektor, který dnes tvoří jednu třetinu. Loni automobilka vyrobila 858 vozidel.
V civilním sektoru se chce Tatra prosadit s modelem Phoenix, který je jedním ze čtyř základních modelů. "Jsme si vědomi toho, že závislost na vojenském sektoru, kam jdou zhruba dvě třetiny výroby, je velká," poznamenal Šustek. Čtyři procenta prodeje zaujímají ještě speciální vozidla, například pro hasiče.
Aby firma dokázala výrazně zvyšovat produkci, přijala letos 300 zaměstnanců. Dále se snaží rozšířit portfolio dodavatelů, aby přísun dílů nebyl závislý pouze na jednom. Další investice jsou potřeba do strojového vybavení. "Abychom dokázali protáhnout 1300 aut přes naše výrobní linky, musíme také část výroby vymístit," doplnil Šustek. Naopak se Tatra chystá vrátit k vlastní výrobě nosných rour.
Tatra dosáhla v roce 2015 čistého zisku 390 milionů korun (o třetinu vyššího než v roce 2014). Společnost Tatra Trucks, která automobilku vlastní, patří českým podnikatelům Jaroslavu Strnadovi a Renému Materovi. Získali ji v roce 2013 v dražbě.
Témata: Tatra, automobilový průmysl
Související
30. ledna 2018 16:47
19. prosince 2017 20:12
24. července 2017 18:35
12. dubna 2017 8:57
30. března 2017 16:20
20. března 2017 13:59