Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řidiči, pozor: Policie dnes měří rychlost aut na místech, která vytipovali občané

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: www.suverenita.cz

Praha - Na více než tisícovce míst po celém Česku dnes policisté měří rychlost projíždějících aut. ČTK to sdělila policejní mluvčí Eva Kropáčová.

Lokality, kde budou dohlížet na dodržování nejvyšší povolené rychlosti, vybrali z 10.796 míst, která jako riziková označili v únoru lidé na webu vzniklém k evropské dopravněbezpečnostní akci Speed Marathon.

Podle ní je cílem akce přimět řidiče k dodržování rychlosti a snížit rizikové situace, které mohou zapříčinit dopravní nehody.

V souvislosti s preventivní akcí policie počátkem února oslovila veřejnost s návrhem, aby označila na mapě Speed Marathonu místa, která považuje za riziková a vhodná ke kontrole rychlosti. Na mapě se poté sešly tipy na 10.796 míst.

"Policisté označená místa a lokality vyhodnotili a na základě předem určených kritérií jako například konkrétní dopravněbezpečnostní situace v dané lokalitě, množství dopravních nehod nebo frekvence provozu vybrali 1047 míst, kde bude měření rychlosti probíhat," uvedla Kropáčová.

Doplnila, že jednou z lokalit, které lidé nejvíce označovali, byla silnice I/14 mezi Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou.

Témata:  Policie ČR řidiči měřený úsek

Související

Aktuálně se děje

19. prosince 2025 15:28

Další změna v osobním životě. Lucie Vondráčková ani tohle neutajila

Lucie Vondráčková po rozchodu se zápasníkem Zdeňkem Polívkou realizuje další důležitou změnu v osobním životě. Jak vyšlo najevo, herečka a zpěvačka jde doslova o dům dál. A nijak se tím netají. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Společnost ČEPS zveřejnila podrobnou zprávu o vyšetřování rozsáhlého výpadku elektřiny, který 4. července téhož roku zasáhl část Prahy a čtyři kraje. Hlavním závěrem je, že za kolaps mohl unikátní souběh dvou technických událostí, které spolu přímo nesouvisely. Pravděpodobnost takové shody okolností v rozmezí jedné hodiny byla vyčíslena na pouhých 1 : 3 000 000. Před samotným incidentem byla soustava stabilní a splňovala všechna bezpečnostní kritéria, což potvrdila i evropská asociace ENTSO-E.