Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nové bezplatné dálniční úseky: Ministerstvo jich chce zavést pět

Dálnice D52
Dálnice D52
Foto: Lukáš Kňazovický, EuroZprávy.cz

Praha - Už od roku 2018 by nově mohli řidiči bezplatně jezdit po pěti dálničních úsecích. Ministerstvo dopravy tak chce zdarma zpřístupnit například část dálnice v okolí Olomouce nebo Sokolova.

"V předchozích dvou letech se tento krok osvědčil. Starostové dotčených měst jsou s ním velmi spokojeni, protože to pomohlo ke zklidnění dopravy ve městech," uvedl v tiskové zprávě ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Podle něj se vyjmutí úseků v minulých letech negativně neodrazilo ani na příjmech z prodeje dálničních známek.

A o jaké úseky jde? Nově má být bez poplatku část dálnice D6 mezi Novým Sedlem a Březovou, bez poplatku bude nově také tři kilometry dlouhý úsek D52 u Pohořelic. Dálniční známku nebudou řidiči potřebovat ani v úseku D55 u Otrokovic, dále pak na dálnici D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a také na dálnici D46 u Hněvotína. Vyjmutí tohoto úseku motoristům umožní bezplatné použití obchvatu Olomouce po dálnici D35, uvedlo ministerstvo.

Cena dálničních kuponů by se měnit neměla, řekl ČTK mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Ceny tak zůstanou na 1500 korunách za roční kupon, cena měsíčního kuponu bude nadále 440 Kč a desetidenního 310 korun.

Témata:  dálnice dálniční poplatky Ministerstvo dopravy České republiky

Související

Aktuálně se děje

12. listopadu 2025 14:16

Sílí spekulace o novém hvězdném páru. Biasiol a Dejdar zamotali lidem hlavy

Influencerka Veronica Biasiol se na sociálních sítích postarala o pořádný rozruch. Její fanoušci totiž na chvíli uvěřili, že je opět zamilovaná. Stačila k tomu fotka se synem populárního českého herce. Kráska následně musela vysvětlovat, že je všechno jinak. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie.

Komentář

Konec zlatého dolu pro obce a města. Babišova vláda je chce připravit o peníze

Bez nutnosti zvyšovat daně, žádat o dotace či snižovat výdaje dokázaly některé české obce a města zlepšit své hospodaření. Stačí vhodně umístěný radar, důsledná administrativa a trochu trpělivosti. Pokuty za dopravní přestupky, zejména za překročení rychlosti, se totiž v některých městech staly stabilním a vítaným zdrojem příjmů – často výnosnějším než menší místní daně. Vznikající vláda však ve svém programovém prohlášení hlásá, že obcím výdělek z radarů uzme. Stal by se pak příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury. Obcím by zůstala pouze ta část výnosu z pokut, která pokrývá náklady, které s radary mají, jako je nájem či údržba.