Praha - Tržby z prodeje dálničních známek pro letošní rok do konce ledna vzrostly meziročně o pět procent na 2,32 miliardy korun. Největší nárůst zaznamenal prodej dvouměsíčních kuponů, který stoupl o 19 procent na 27 milionů korun. Prodej desetidenních známek se zvýšil o 17 procent na téměř 68 milionů korun.
2,23 miliardy korun stát inkasoval z prodeje ročních kuponů. Vyplývá to z údajů Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). "Tento trend v nárůstu příjmů lze sledovat i v předešlých letech," uvedl vedoucí kanceláře ředitele SFDI Ivo Vykydal. Počet osobních aut na českých silnicích se během loňského roku zvýšil o 224.000 na 5,593 milionu.
Celkově se na poštách, čerpacích stanicích a dalších distribučních místech prodalo 1,486 milionu ročních kuponů. Jejich cena zůstala proti loňsku stejná, tedy 1500 Kč, zároveň motoristé nakoupili 61.767 měsíčních známek v hodnotě 440 Kč a 218.778 desetidenních známek s cenou 310 Kč.
Roční dálniční známky pro rok 2018 se prodávají od začátku loňského prosince. Platit budou do konce ledna příštího roku.
Témata: dálniční známky, dálnice, SFDI
Související
2. března 2024 20:52
23. února 2024 11:05
12. května 2023 9:39
13. března 2023 9:26
19. února 2023 12:56
23. ledna 2023 13:32