Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodalo se více dálničních známek. Tržby přesahují více jak dvě miliardy

Dálniční známky 2018
Dálniční známky 2018
Foto: INCORP images

Praha - Tržby z prodeje dálničních známek pro letošní rok do konce ledna vzrostly meziročně o pět procent na 2,32 miliardy korun. Největší nárůst zaznamenal prodej dvouměsíčních kuponů, který stoupl o 19 procent na 27 milionů korun. Prodej desetidenních známek se zvýšil o 17 procent na téměř 68 milionů korun.

2,23 miliardy korun stát inkasoval z prodeje ročních kuponů. Vyplývá to z údajů Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). "Tento trend v nárůstu příjmů lze sledovat i v předešlých letech," uvedl vedoucí kanceláře ředitele SFDI Ivo Vykydal. Počet osobních aut na českých silnicích se během loňského roku zvýšil o 224.000 na 5,593 milionu.

Celkově se na poštách, čerpacích stanicích a dalších distribučních místech prodalo 1,486 milionu ročních kuponů. Jejich cena zůstala proti loňsku stejná, tedy 1500 Kč, zároveň motoristé nakoupili 61.767 měsíčních známek v hodnotě 440 Kč a 218.778 desetidenních známek s cenou 310 Kč.

Roční dálniční známky pro rok 2018 se prodávají od začátku loňského prosince. Platit budou do konce ledna příštího roku.

Témata:  dálniční známky dálnice SFDI

Aktuálně se děje

18. dubna 2024 19:40

Škola Michael vychovává špičku současné mladé fotografie

Když získáte ocenění v prestižní soutěži Fotograf roku, kterou každoročně pořádá Asociace profesionálních fotografů ČR, je to velký úspěch. Dvacetiletý Matyáš Páleníček, čerstvý absolvent Střední školy reklamní a umělecké tvorby Michael, nedávno tuto cenu získal, a to v kategorii do 30 let.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy