reklama
Simona Stašová tajila vážnou nemoc! Život jí zachránila její matka! - anotační obrázek
Simona Stašová tajila vážnou nemoc! Život jí zachránila…

Ťok v rozhovoru pro Hospodářské noviny řekl, že hodlá prosadit nejen nižší maximální náklad, ale také intenzivnější kontroly na silnicích. Nyní policie prověřuje váhu kamionů namátkově, do budoucna by je mohla hlídat kontrolní síť podobná mýtným branám.

Podle ministerstva dopravy mnoho kamionů nedodržuje ani současné, méně přísné váhové limity. "U 60 procent loni kontrolovaných nákladních vozidel se potvrdilo podezření z porušení hmotnostních limitů," uvedlo ministerstvo s tím, že kvůli váze policie prověřila přes 2000 kamionů. Českem podle údajů z mýtného systému projede za týden 50.000 kamionů.

Největší zátěž pro silnice představují nákladní vozy, které jezdí pouze po Česku. Pokud dopravci zboží vyvážejí za hranice, musí dodržovat tamní pravidla a auta nakládat méně. Největší problém je podle Ťoka s kamiony, které převážejí stavební materiály.

Dopravním firmám se návrh snížení maximální povolené hmotnosti nelíbí. Obávají se, že opatření jejich služby zdraží. Nejčastěji nejsou placeni od ujetých kilometrů, ale od přepravené tuny materiálu. 

Kamiony jsou podle Ťoka také jednou z hlavních příčin špatného stavu tuzemských vozovek.

"Rozhodně se nejedná o opatření, které by pomohlo vyřešit problém s českými silnicemi, jež jsou ve špatném stavu," zkritizoval mluvčí sdružení Česmad Martin Felix návrh ministra. České silnice jsou podle Felixe uzpůsobeny pro jízdu téměř padesátitunových nákladních vozů. Pro zatížení vozovky je podle něj klíčové, jak je hmotnost rozdělena na jednotlivé nápravy. Pro jednu nápravu platí v EU maximální limit deset tun. Podle Felixe dopravci v posledních letech investovali do dražších souprav s větším počtem náprav. 

0 komentářů Napište svůj názor

reklama