reklama

CIGC vadí jeho politické ambice, uvedl Deník N. Soukup ČTK sdělil, že o takovém záměru čínské společnosti neví. Podnikatel v lednu ohlásil založení hnutí List Jaromíra Soukupa. Pod Empresa Media patří i TV Barrandov, kde Soukup moderuje několik pořadů, včetně pravidelného Týdne s prezidentem.

CIGC spadá pod holding CEFC, který získal podíl v Soukupových firmách v roce 2015. O dva roky později společnost oznámila, že podíl vrací, následně se ale ukázalo, že si jej ponechala. Momentálně má 49 procent v mediální skupině Empresa Media a 30 procent v reklamní agentuře Médea.

Původně soukromá skupina CEFC loni kvůli vysokému zadlužení upadla do problémů. Zakladatel firmy a poradce českého prezidenta Miloše Zemana Jie Ťien-ming navíc skončil v čínském vězení. Po překotném vývoji loni na jaře výkon akcionářských práv nad CEFC Europe převzala CITIC, která je státní firmou.

Podle Deníku N čínská společnost opustí Soukupovy firmy až poté, co CITIC převezme aktiva CEFC Europe. To by se mělo stát v březnu, uvedl server. Do Číny v dubnu odletí prezident Zeman a do té doby má být celá věc uzavřená. Oficiálně odchod firma nepotvrdila.

"O tom, že by CEFC chtěla prodat své akcie, nemám žádné zprávy. A jsem ten první, který by to musel určitě vědět, protože mám na tyto akcie předkupní práva," uvedl Soukup. O akcie by prý případně měl velký zájem, protože vidí velkou budoucnost jak v televizním vysílání, tak pro růst na reklamním a mediálním trhu. Zdůraznil, že jediná varianta odchodu z firmy je právě prodej akcií. "Z firmy se neodchází tak, že bouchnete dveřmi a jdete. Na to existují jasné právní předpisy," uvedl Soukup v tiskovém prohlášení, které ČTK obdržela.

Soukup již dříve uvedl, že chce se svým hnutím List bránit národní zájmy před zkorumpovanými politiky a oligarchy. Hnutí se podle Soukupa bude ucházet o zájem voličů, neupřesnil ale, jestli už v květnových volbách do europarlamentu. Soukup kandidoval v evropských volbách v roce 2009 za tehdy jím financovanou Demokratickou stranu zelených, která nakonec získala 0,62 procenta hlasů. Ve straně byl dokonce místopředsedou. Na devátém místě kandidátky obdržel od voličů 72 preferenčních hlasů.

Od samého počátku existence se TV Barrandov potýká se ztrátou, za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál. Hospodaření zůstalo - s výjimkou roku 2016 - v červených číslech i poté, co televizi převzal Soukup. Podle České televize má společnost Barrandov Televizní Studio, která provozuje TV Barrandov, dluhy ve výši 1,1 miliardy korun.

Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

Empresa Media vydává mimo jiné časopisy Týden a Instinkt a jejich on-line verze, ekonomický měsíčník Faktor Soukup, bulvární týdeník Sedmička a čtrnáctideník Exkluziv.

Jaromír Soukup: Deník N lže!

"Chtěl bych velmi razantně odmítnout všechna obvinění, která vůči mé osobě, ať už přímo, nebo nepřímo, publikoval v posledních dnech Deník N. Jejich zprávy o údajném odchodu čínských akcionářů z mých společností jsme jak já, tak i moji společníci dementovali již v minulém týdnu. Stejně tak jsme minulý týden publikovali i ekonomické výsledky celé mediální skupiny, která zakončila rok 2018 s více než 198milionovým provozním ziskem EBITDA," sdělil serveru Globe24.cz Jaromír Soukup prostřednictvím svého prohlášení.

"Nicméně v tuto chvíli cítím potřebu reagovat na další mylné informace tohoto titulu, zejména novinářky Elišky Hradilkové Bártové. Především bych rád uvedl, že ke společnosti Generra Limited se od začátku hlásím a nemám vůbec žádný důvod zatajovat její vlastnictví. Ostatně, kdybych ji chtěl tajit, asi těžko bych sídlo firmy v Česku dal mezi ostatní své společnosti v Praze-Braníku. Všechny účetní uzávěrky stejně jako další povinné údaje jsou veřejně dostupné," dodal Soukup.

"Firma Generra Limited vždy fungovala zcela v souladu s českými zákony. Mimochodem, svého času figurovala jako vydavatel titulů pro mládež – časopisů Popcorn či Top dívky – anebo jako majitel mediálního domu Empresa Media."

"Společnost Generra Limited platí tedy normálně daně v České republice a v rámci naší skupiny prováděla zcela běžné účetní transakce v souladu s českými právními předpisy. Zároveň trvám na tom, že nebyla zřízena za účelem vývozu kapitálu nebo optimalizace daní. Deník N tedy prokazatelně lže, pokud uvádí, že z českých společností odtekly na Kypr stovky milionů korun," uvedl Soukup pro server Globe24.cz.

Pro Globe24.cz se vyjádřil i Pavel Tomášek z Deníku N. "Za všemi publikovanými texty si stojíme, nemáme důvod na nich cokoli měnit. Pracujeme na dalších původních zjištěních. Ani ne tak proto, abychom podpořili původní články, ale zejména proto, abychom věci posouvali dál," odmítl nařčení ze lži šéfredaktor Deníku N. 

2 komentáře (Poslední 21.02. 11:34) Napište svůj názor

reklama