Přechodné období, kdy bude možné využívat současně nové i staré systémy pro stavební řízení, potrvá minimálně 12 měsíců. Žádosti o stavební povolení se budou podávat výhradně elektronicky, návrat k papírovým formulářům už nebude možný, uvedl kandidát na ministra pro místní rozvoj Petr Kulhánek (za STAN).
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) oznámil, že vláda 16. října rozhodne, zda pokračovat v dosavadním vývoji digitalizace stavebního řízení nebo vyhlásit novou soutěž na jejího dodavatele.
Kupka převzal odpovědnost za digitalizaci stavebního řízení poté, co byl z této pozice odvolán Ivan Bartoš (Piráti), a premiér Fiala to zdůvodnil právě problémy s digitalizací.
Kulhánek potvrdil, že přechodné období bude trvat minimálně 12 měsíců, což je nutná doba pro rozhodnutí, zda upravit stávající systémy nebo vytvořit nové.
V současné době se připravuje novela stavebního zákona, která by umožnila používání obou systémů současně, a sněmovna by ji měla projednávat ve zrychleném řízení. Kupka uvedl, že tento legislativní krok by měl poskytnout právní jistotu pro vydávání stavebních povolení i v přechodném období a dokonce urychlit proces schvalování stavebních povolení oproti stavu před 1. červencem tohoto roku.
Kupka také vytvořil tři týmy, které se nyní věnují digitalizaci stavebního řízení. Po 16. říjnu bude za další postup opět odpovídat Ministerstvo pro místní rozvoj. Technické řešení digitalizace nyní vede náměstek Karel Trpkoš, který zůstane na ministerstvu alespoň do konce října.
O tom, zda se bude pokračovat ve vývoji stávajících systémů spuštěných 1. července, nebo se začne s vývojem nových, rozhodne vláda. Kupka upozornil na rizika, na která upozornil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a na porušení zákona o informačních systémech veřejné správy, protože dosavadní systémy nebyly schváleny Digitální a informační agenturou.
Témata: Martin Kupka , stavebnictví
Související
16. října 2024 18:11
12. října 2024 16:21
11. října 2024 11:13
2. března 2024 20:52
23. února 2024 11:05
15. prosince 2023 15:09