Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Havlíček by chtěl ministerstva průmyslu a dopravy sloučit do jednoho rezortu

Ministerstvo dopravy
Ministerstvo dopravy
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Vicepremiér, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) by chtěl ministerstva průmyslu a dopravy sloučit do jednoho rezortu. Vzniklo by tak podle něj silné ministerstvo hospodářství. Havlíček to dnes řekl novinářům v Ostravě.

"Ministerstvo průmyslu a obchodu mám ambici ukázat jako rezort spojený ve smyslu dopravy a průmyslu a vytvořit zde rezort hospodářství po vzoru nejvyspělejších zemí, který by měl pod sebou infrastrukturu průmyslovou, infrastrukturu dopravní, infrastrukturu energetickou, a to by bylo provázáno obchodem moderního střihu, službami a výzkumem a inovacemi. Toto všechno by mohlo vzniknout spojením rezortů průmyslu a dopravy," řekl ministr.

Znamenalo by to podle něj zásadní posílení obou rezortů. Havlíček řekl, že z vlastní zkušenosti může posoudit, že se to dá zvládnout a "uřídit". "Jsou tam skvělé synergické efekty, ať už čistá mobilita, doprava, stavebnictví, stavební investice, letecký průmysl, letecká doprava, takhle můžeme pokračovat. To znamená, z mého pohledu to dává smysl, a pokud půjdeme tímhle směrem, tak třeba projekty tohoto charakteru, které jsou spojeny s velkými investicemi a současně s inovacemi, tak by bylo úplně ideální pod takovýmto rezortem hospodářství realizovat," řekl Havlíček.

Ministrem průmyslu a obchodu a vicepremiérem pro hospodářství je Havlíček od dubna 2019. Loni v lednu se ujal i řízení ministerstva dopravy.

Témata:  Karel Havlíček Ministerstvo dopravy České republiky Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky

Související

Aktuálně se děje

20. prosince 2025 17:31

20. prosince 2025 10:05

Blackout v Česku: Jeho pravděpodobnost byla 1 ku 3 milionům. ČEPS zveřejnil příčinu

Společnost ČEPS zveřejnila podrobnou zprávu o vyšetřování rozsáhlého výpadku elektřiny, který 4. července téhož roku zasáhl část Prahy a čtyři kraje. Hlavním závěrem je, že za kolaps mohl unikátní souběh dvou technických událostí, které spolu přímo nesouvisely. Pravděpodobnost takové shody okolností v rozmezí jedné hodiny byla vyčíslena na pouhých 1 : 3 000 000. Před samotným incidentem byla soustava stabilní a splňovala všechna bezpečnostní kritéria, což potvrdila i evropská asociace ENTSO-E.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační foto

Vlaky v Praze mají až stominutové zpoždění. Za vším stojí krádež kabelů

V centru Prahy v neděli ráno zkomplikovala železniční dopravu krádež kabelů, která ochromila provoz v klíčovém úseku mezi Vršovicemi a hlavním nádražím. Vlaky v tomto místě musejí jezdit pouze po jedné koleji, což vede k výrazným časovým ztrátám. U dálkových spojů se zpoždění může vyšplhat až na 100 minut, zatímco v regionální dopravě je situace o něco mírnější, uvedly na svém webu České dráhy.