Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Milion chvilek přišel s výzvou k uctění obětí koronaviru

Covid-19, ilustrační foto
Covid-19, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Češi by podle spolku Milion chvilek pro demokracii měli uctít památku zemřelých s koronavirem nakreslením křížku na respirátory, které podle vládních nařízení musí nosit. Křížek by měl být také symbolem toho, že vládní opatření v boji s epidemií jsou neúčinná. Spolek to oznámil ve výzvě, kterou dnes poskytl ČTK.

"Křížek na respirátoru je symbolem toho, že současná vláda občany této země prostě odepsala a zaměřila se pouze na svůj zisk a mediální obraz," uvedl v prohlášení předseda spolku Benjamin Roll. Kabinet Andreje Babiše (ANO) nazval vládou zmařených životů. Příklady ze zahraničí podle Rolla ukazují, že účinná opatření existují.

Výzva souvisí s ročním výročím od úmrtí prvního českého pacienta s nemocí covid-19, která byla oznámena loni 22. března. Podle údajů ministerstva zdravotnictví v Česku dosud s covidem zemřelo 24.331 lidí. V poměru počtu úmrtí na 100.000 obyvatel je ČR druhou nejpostiženější zemí světa.

Spolek Milion chvilek vznikl po sněmovních volbách v roce 2017. Pořádá protesty a demonstrace, v nichž upozorňuje na kauzy spojené především s Babišem. Podle spolku je premiér ve střetu zájmů a nedodržuje volební sliby. Předloni v červnu na pražské Letné se největší demonstrace Milionu chvilek zúčastnilo podle organizátorů až 250.000 lidí.

Témata:  Benjamin Roll Milion chvilek pro demokracii koronavirus (coronavirus) COVID-19

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 9:18

Zuzana Belohorcová komentovala úmrtí dvou Slováků na Tenerife

Slovenskem otřásla víkendová tragédie na Kanárských ostrovech, kde dva slovenští občané přišli o život v rozbouřeném oceánu. K úmrtí krajanů se nyní vyjádřila Zuzana Belohorcová, která to ve zmíněném regionu dobře zná. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Vánoční Coca-Cola kamion zahájil turné u Westfieldu Černý Most (10.12.2025)

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.