"Krok za krokem chceme nechat za sebou nedostatek polovodičů a úzká hrdla v dodávkách a udělat vše pro to, aby naši zákazníci dostali svou škodovku co nejdříve,“ uvedl Zellmer, kterého cituje agentura DPA.

Škoda se potýká s nedostatkem polovodičů, který zpomalil dodávky nových automobilů na trh. Stejně jako u mnoha jiných výrobců automobilů se navíc vyskytly problémy kvůli dalším chybějícím dílům. Po začátku ruského útoku na Ukrajinu dostávala firma také méně kabelových svazků od ukrajinských dodavatelů.

Zellmera, jenž byl naposledy obchodním ředitelem hlavní značky VW ve Wolfsburgu, tak v čele automobilky Škoda čeká řada náročných úkolů. Na jaře firma uvedla, že v letošním roce počítá s výraznou zátěží s ohledem na válku na Ukrajině a složitou odbytovou situaci.

Rusko bylo pro Škodu Auto loni po Německu druhým nejdůležitějším prodejním trhem. Skutečnost, že dodávky aut na ruský trh koncern pozastavil, bude mít důsledky, píše DPA. Aktuálně stojí i výroba Volkswagenu v Rusku. O možném konečném stažení ze země firma zatím nerozhodla.

Zellmer je vystudovaný podnikový ekonom a dlouho působil ve firmě Porsche, která je další dceřinou společností skupiny Volkswagen. Jeho předchůdce Schäfer se stěhuje do Wolfsburgu, kde bude řídit kmenovou značku osobních vozů VW a bude zodpovědný i za celkové řízení takzvané Volumengruppe, kam spadá Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra a lehké užitkové vozy. Schäferův předchůdce Ralf Brandstätter se stane členem představenstva skupiny pro Čínu.