Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zástupci hnutí SPD doufají ve svůj první úspěch v senátních volbách

Svoboda a přímá demokracie (SPD)
Svoboda a přímá demokracie (SPD)
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Pro hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) by byl úspěchem jakýkoliv lepší výsledek než ten z minulých komunálních a senátních voleb. Po příjezdu do volebního štábu SPD to novinářům řekl předseda hnutí Tomio Okamura. V senátních volbách by byl pro SPD úspěch, kdyby některý z kandidátů postoupil do druhého kola, doplnil.

Protože v jeho volebním obvodě v Praze 6 o Senát neusiluje žádný kandidát za SPD, svůj nesouhlas s vládní politikou vyjádřil šéf SPD znehodnocením volebního lístku, na kterém vybral současného senátora za Prahu 6 Jiřího Růžičku (Spolu). Podle TOP 09 je ale Okamurův hlas pro jejich kandidáta platný.

Podle volebního zákona je volební lístek neplatný, pokud není na předepsaném tiskopise, je přetržený, nebo není vložený do úřední obálky. Naproti tomu poškozený či přeložený lístek platný je, pokud jsou z něj patrné potřebné údaje. Platnost v takovém případě posuzuje okrsková volební komise.

"To, zda přeškrtnutí bylo či nebylo vidět musí posoudit volební komise. Ale protože jsou ty volby tajné, tak nikdo z nás se nedozví, jak to vlastně s mým hlasem dopadlo. Doufám, že to byl hlas neplatný. S úsměvem ale dodávám, že v případě, že by můj hlas byl započítáván, doufám, že to nebude ten rozhodující pro pana Růžičku," konstatoval Okamura.

Témata:  Senát Parlamentu České republiky Svoboda a přímá demokracie

Související

Aktuálně se děje

1. září 2025 11:31

Rekordní sprint na jih Čech. Pendolino už jezdí v běžném provozu rychleji než stošedesátkou

Česká železnice prolomila dosavadní rychlostní limit 160 km/h v pravidelné dopravě. Vysokorychlostní jednotka Pendolino Českých drah na lince z Prahy do Českých Budějovic poprvé dosahuje rychlosti až 200 km/h. Cestující se tak dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru bude vlak ještě o pět minut rychlejší. Pendolino dosahuje své maximální rychlosti díky technologii naklápění vozů na dvou úsecích jižního koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi a mezi Doubím a Soběslaví.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy