Praha - Průzkum e-shopu Zoot.cz ukázal, že českým mužům vydrží plavky typicky pět a více sezon, ženám dvě až tři sezony. Letošním plavkám dominují výrazné barvy, šňůrky, prostřihy a řetízky.
Nákup plavek 65 procentům zákazníků připomene nedokonalosti jejich postavy a 40 procent volí kompromis v plavkách vzhledem ke své postavě.
Téměř čtyři pětiny žen mají při nákupu plavek mají pocit, že jejich postava není taková, jakou by chtěli mít. To samé si myslí polovina mužů. Plavky, které ne zcela sedí na jejich postavu si kupuje 16 procent žen s cílem do nich zhubnout.
Plavky, které si ženy berou na dovolenou, jsou v 70 procentech případů dvoudílné. Doplňky k plavkám, jako různé šátky, ozdoby do vlasů či gelové vycpávky, nosí alespoň občas kolem 30 procent respondentek. Zatímco v Česku jsou doplňky k plavkám častější než na Slovensku, Slovenky zase více střídají plavky na koupání a opalování, ukázal průzkum.
Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz se zájem o on-line nákup plavek zvedá s tím, jak příznivé počasí na koupání panuje venku. Oblíbeným typem pro dámy jsou letos podle ní "opalovací" plavky, takzvané brazilky. U pánských plavek jsou dlouhodobě oblíbené plavecké kraťasy nebo šortky.
V úterý uplyne 50 let od chvíle, kdy se na módní přehlídce ve Francii první bikiny objevily. Od té doby doznaly různých variací, letos letí plavky s mnoha průstřihy, ve kterých ale není radno se moc opalovat, protože po svlečení zůstane na kůži jejich vzor. Efektní prostřihy a šněrování ve výstřihu či na bocích podobné až pavučinkám ale svědčí jen nejštíhlejším postavám. Trendy jsou barvy neonové, ale i ty, které imitují kov.
Pavlína Miklasová, absolventka prvního očníku studia na UMPRUM v Ateliéru designu oděvu a obuvi Liběny Rochové, stojí za značkou plavek Plove, kterou založila před dvěma lety. Jako jedna z mála módních návrhářů se věnuje autorským, ryze českým plavkám. Část její nové kolekce tvoří plavky inspirované zavinovacími potápěčskými obleky japonských lovkyň perel. Miklasová v kolekci využívá iluzivní efekty - pomocí grafického znázornění ryb, geometrických tvarů a jednoduchých linií usiluje o vytvoření dojmu prostoru na dvourozměrné ploše.
Tvorbě autorských plavek se věnuje také třeba česká značka Odivi, před několika lety měli společnou kolekci plavek Denisa Nová a známý malíř Petr Kvíčala. Plavky vcelku i bikiny nesly jeho typický rukopis vlnkovitých i lomených linií a červenobílou barevnost.
Související
30. května 2022 14:17
29. října 2020 9:24
5. října 2020 14:33
10. července 2020 9:46
27. května 2019 14:37
3. října 2018 21:29