Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Karel Šíp ví jen o dvou lidech, kteří to dělají jinak. A dělají si to těžké

Moderátor Karel Šíp v jeho pořadu Všechnopárty
Moderátor Karel Šíp v jeho pořadu Všechnopárty
Foto: Česká televize

Karel Šíp je veřejností vnímán především jako moderátor a bavič, ale velkou kapitolou v jeho životě je i hudba. Šíp se jí původně věnoval jako muzikant, dnes už jen píše písňové texty. A dělá to tou jednodušší cestou. Sám ví jen o dvou lidech, kteří si to dělají "složité".

Šíp je především známou televizní osobností, přičemž jeho kariéra na obrazovce odstartovala již na konci 70. let, kdy se začala vysílat legendární Hitšaráda. Dnes už dvě dekády moderuje talk show Všechnopárty. 

Někdy se až zapomíná na jeho hudebnické pozadí. Pražský rodák se původně snažil prosadit jako muzikant s kapelou Faraon. Jejím největším hitem byla píseň Holubí dům, kterou nazpíval Jiří Schelinger. Tomu následně hodil laso František Ringo Čech, čímž v podstatě ukončil existenci kapely. 

Na hudbu ale Šíp úplně nezanevřel. Jako textař spolupracoval třeba s Petrou Janů, Václavem Neckářem, Danielem Hůlkou, Hanou Zagorovou či Leonou Machálkovou a především s Karlem Gottem, jemuž napsal texty k písním jako Čau lásko nebo Když muž se ženou snídá.

Šíp před lety prozradil, jak se vlastně slova do pusy hvězdných zpěváků píšou. "99 % písní vzniká tím způsobem, že se píše text na danou hudbu. Já tady v tuzemsku vím jen o dvou skladatelích, kteří pracují jinak: Petr Hapka a Jaroslav Uhlíř," citoval známého baviče Český rozhlas.

"Ti zásadně zhudebňovali texty. To je ale hodně těžké. Je lepší se nechat inspirovat muzikou než psát básničku a nevědět, co z toho vznikne," vysvětlil Šíp. 

Témata:  Karel Šíp

Související

Aktuálně se děje

31. května 2025 21:49

Je to jedlé? Sydney Sweeney vyvolala nadšení i odpor svým novým mýdlem

Hollywoodská hvězda Sidney Sweeney opět rozčeřila vody showbyznysu – tentokrát ale doslova. Známá především díky rolím v seriálech Euforie a Příběh služebnice nyní přichází s produktem, který posouvá hranice osobního marketingu: limitovanou edicí mýdla údajně vyrobeného z její vlastní koupelové vody.

Zdroj: Robert Meichsner

Další zprávy