reklama

"Svět se zbláznil. Držte se," oznamuje pivní plakát, na kterém je kromě známé postavičky ježibaby z Mrazíka hastag kampaně. Americký list si všiml toho, že na kampaň zareagovaly tisíce lidí na sociálních sítích.

"Kritici odsoudili užití snímku z filmu Mrazík jako sexistické a pohrdavé vůči rostoucímu globálnímu hnutí, které podnítily oběti sexuálního obtěžování," uvedla redaktorka Kasia Pilat ve svém článku. Zároveň upozornila na to, že to není nic neobvyklého s ohledem na předchozí reklamy pivovaru a obecnému postoji české společnosti. 

Deník také upozornil na to, že reklamy Humpoleckého pivovaru se každoročně objevují v anketě s názvem Sexistické prasátečko. Pivovar se v ní loni umístil na třetím místě za svoji reklamu na černou dvanáctku.
Sám Stanislav Bernard označuje #MeToo za patologickou. "Celá kampaň má jeden zásadní problém. Je ignorována presumpce neviny," citoval Bernarda americký deník. "Pokud budeme takto pokračovat, mohli bychom se ocitnout v situaci, kdy se kluk bude bát pozvat holku na kafe a říct jí, že je krásná," dodal v rozhovoru.
The New York Times také upozornil na to, že lidé Bernarda na Facebooku podpořili. Nicméně našli se i tací, kteří ho za jeho postoj odsoudili.

Americký deník také píše, že emancipace Češek se projevuje hlavně v zaměstnání a kariéře, ale ne už tolik v rozdělování domácích prací a péči o děti. Redaktorka si také povšimla toho, že v Česku je propastný rozdíl mezi platy mužů a žen.