reklama

Vzestupu Tomia Okamury na tuzemské politické scéně se ve svém článku věnuje zahraniční server Coda Story. Předseda SPD zaujal především nedávným pražským setkáním podobně smýšlejících politiků, na kterém se na pódiu objevil po boku výrazných tváří evropské politiky Marine Le Penové nebo Geerta Wilderse.

Coda Story důsledně vypráví Okamurův příběh doslova od narození. Připomíná, že má českou matku a japonského otce, kterým se narodil v Tokiu, označuje se za dětskou oběť šikany jak v Japonsku, tak ve svém „adoptovaném evropském domově“.

Autor článku však zároveň nezapomněl poukázat na paradox, že poté, co vybudoval úspěšný byznys postavený na myšlence globalizace, v politice je jeho linie přesně opačná. Na české voliče apeluje s tématy nebezpečí migrace a multikulturalismu.

Okamurova SPD chce v květnových eurovolbách získat mandát v Evropském parlamentu. Kritici přičítají dosavadní úspěch hnutí, které je čtvrtým nejsilnějším subjektem v Poslanecké sněmovně, tomu, že se Okamura vyhýbá mainstreamovým médiím. Místo toho umně využívá především profily na sociálních sítích, kde se podle Coda Story objevují i fake news.

Zatímco samotný Okamura odmítl zahraničnímu serveru poskytnout jakoukoliv reakci, zástupce pražské SPD Jan Čížek byl sdílnější. Podle něj předseda hnutí nezasévá strach, ale pojmenovává věci pravými jmény. „Lidé po celé Evropě chtějí, aby politici mluvili pravdu a chránili jejich zájmy,“ řekl Čížek pro Coda Story.

Zahraniční server připomíná, že Okamurovi pomohlo k popularitě i období před vstupem do politiky. Věnoval se totiž turismu a tuzemská média jej žádala o reakci prakticky na cokoliv, co mělo souvislost s Japonskem.

Za paradoxní označuje Coda Story také fakt, že zatímco SPD sleduje na Facebooku jen něco málo přes 30 tisíc lidí, samotného Okamuru přes čtvrt milionu lidí. Jonáš Syrovátka z Prague Security Studies jej navíc považuje za mistra v poskytování alarmistických a nepravdivých zpráv.

„Natáčel videa, kde neustále vyzýval lidi, aby mu sdělili svůj názor. Dělal to po tři čtyři roky, video každý týden,“ popisuje Syrovátka taktiku Okamury na sociálních sítích. Důležitým faktorem je také již zmíněný bojkot mainstreamových médií.

„Je to jedna z vašich povinností jako člena SPD. Novináře požádáte o odeslání otázek na email a pak prostě neodpovíte,“ popisuje pro Coda Story bývalý člen strany Kamil Papežík a dodává, že strana sdílí pouze články z alternativních médií, která mají stejný pohled na svět.

„Chtějí, aby jejich tradice a zvyky zůstaly stejné. Nechtějí žít v muslimské Evropě,“ vysvětluje Papežík, který se domnívá, že alternativní média „jsou schopna otevřeně mluvit o věcech, které ta mainstreamová ignorují kvůli postoji Evropské unie“.

12 komentářů (Poslední 20.05. 10:38) Napište svůj názor

reklama