Ze 70 procent nevyhovujících aut odhalených při prověřování v servisech tvořily 13 procent vozy s odhalenou havárií a 11 procent s podvodně uvedenou cenou, vozů s vážnými závadami ohrožujícími bezpečnost bylo osm procent. Zbývajících 38 procent mělo jinou závadu.

Revizi auta pro Carvago.com v rámci standardizované certifikované technické inspekce vozu Car Audit provádí vlastní technici, popřípadě smluvní partneři jako TÜV, Dekra či Pirelli. Revize začíná kontrolou motoru, chodem spojky, stavu podvozku, pokračuje měřením hloubky laku, revizí opotřebení interiéru a končí kontrolou servisního životopisu auta. Nezbytným kontrolním krokem je důkladná projížďka vozu s nájezdem minimálně 30 km nebo jízda v délce 35 minut. Celá technická revize vozu trvá tři až čtyři hodiny.

"Denně datově analyzujeme 7,5 milionu vozů a z nich průběžně jen 750.000 nakonec zařazujeme do naší platformy. Po necelém roce testování se ukázalo, že zařadit můžeme jen 14 ze 100 testovaných automobilů. Zbytek ke koupi nedoporučujeme z celé řady důvodů. Nejčastějším je ve 30 procentech případů předchozí havárie, v 15 procentech podvody s cenou. Často dopátráme, že byl vůz historicky vážně poškozený, že nesedí počet kilometrů, stáří vozu a podobně. Parametrů, které se na takovéto podvodné praktiky zaměřují, je v rámci Car Auditu přes 70," uvedl výkonný ředitel Carvago Jakub Šulta.

Podle analýzy trhu, kterou Carvago v rámci svého provozu uskutečnilo, jsou více jak dvě třetiny nabízených aut za uváděné ceny ve skutečnosti neprodejné. Dotazníkové šetření mezi tisícovkou respondentů v Česku ukázalo, že každý osmý kupující před vstupem do bazaru počítá s tím, že bude obětí neférového jednání.

Na platformu Carvago je v současnosti navázáno 66.000 prodejců aut v celé Evropské unii. V horizontu tří let plánuje obrat více než jednu miliardu eur a prodej 100.000 aut ročně v celé Evropě.