Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Action, Pepco Kik a Primark budou mít velkou konkurenci. Do Česka míří nový obchod, lidé ho budou milovat

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Depositphotos

Český trh s levným smíšeným zbožím zažívá další expanzi. Po vstupu řetězců jako Action, HalfPrice nebo Primark se letos k nim přidává i německý Woolworth. Značka s bohatou historií, která si vydobyla nové místo na evropské maloobchodní scéně, plánuje v Česku rychlý nástup a ambiciózní růst.

První prodejna se otevře 19. června v Třebíči. Vedení společnosti však plánuje, že během prvního hospodářského roku – tedy do dubna 2026 – se počet poboček rozšíří minimálně na dvacet. Manažer pro Českou republiku Petr Juliš v rozhovoru pro Seznam Zprávy uvedl, že český trh považuje za připravený na diskontního hráče s velmi širokým sortimentem, a právě v této oblasti chce Woolworth konkurovat.

Značka, která dnes sídlí v Německu, prošla komplikovaným vývojem. Původně šlo o americký řetězec, jeden z nejstarších supermarketů světa. V roce 2009 během hypoteční krize zbankrotoval, ale následně prošel restrukturalizací a v Německu zažívá v posledních letech pozoruhodný comeback. Loni otevřel v Německu 120 nových poboček a aktuálně provozuje přibližně 800 prodejen.

Sortiment českých prodejen bude z velké části tvořit vlastní značka, konkrétně až 90 % položek. Celková nabídka čítá přibližně 18 tisíc výrobků. Prodejní plochy se budou pohybovat v rozmezí od 700 do 2000 metrů čtverečních, což Woolworth řadí mezi diskonty s největší rozmanitostí. Zákazníci zde najdou nejen oděvy, ale i domácí potřeby, bytové doplňky nebo zboží pro volný čas.

V prvním roce plánuje řetězec zaměstnat přibližně 300 lidí. Pobočky zaměří primárně na města nad 20 tisíc obyvatel, ale zkušenosti z Německa ukazují, že se nevyhýbá ani velkým městům či dvoupatrovým obchodům v rušných nákupních lokalitách. Po otevření prodejny v Třebíči bude následovat Třinec a Žatec, rozjednány jsou lokality především na severu Čech. Celkem má firma vytipováno asi třicet míst.

Ambice Woolworthu připomínají vstup nizozemského Actionu, který od roku 2020 v Česku otevřel 84 prodejen a dosáhl obratu téměř čtyři miliardy korun. Právě Petr Juliš, který nyní vede expanzi Woolworthu, stál u počátků české větve Actionu, což značí, že řetězec staví na zkušených manažerech.

V Česku už dnes působí několik diskontních řetězců se zaměřením na nepotravinářské zboží. Největším je polské Pepco s více než 300 prodejnami, které se od roku 2013 stabilně rozšiřuje a zaměřuje především na oblečení. Druhé místo drží německý KiK, který kombinuje módu s domácími potřebami, dekoracemi i produkty pro domácí mazlíčky. K 31. prosinci 2024 měl v Česku 242 prodejen, letos plánuje otevření dalších 8 až 10.

Na trhu působí i menší hráči, například TEDi, NKD nebo Action, které rovněž cílí na zákazníky hledající nízké ceny a pestrý sortiment. V oblasti módy pak konkurují značky jako Primark, Takko Fashion, Sinsay či oděvní řada F&F společnosti Tesco. 

Témata:  obchody Češi

Související

Aktuálně se děje

10:35

Metro srazilo člověka a nejezdilo. Náhradní doprava nebyla bez komplikací

Tragédie ve středu večer přerušila provoz metra na lince C. Vlak ve stanici Hlavní nádraží srazil člověka, který zraněním podlehl. Na několik hodin byla zavedena náhradní autobusová doprava, která se neobešla bez komplikací. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy