Český trh s levným smíšeným zbožím zažívá další expanzi. Po vstupu řetězců jako Action, HalfPrice nebo Primark se letos k nim přidává i německý Woolworth. Značka s bohatou historií, která si vydobyla nové místo na evropské maloobchodní scéně, plánuje v Česku rychlý nástup a ambiciózní růst.
První prodejna se otevře 19. června v Třebíči. Vedení společnosti však plánuje, že během prvního hospodářského roku – tedy do dubna 2026 – se počet poboček rozšíří minimálně na dvacet. Manažer pro Českou republiku Petr Juliš v rozhovoru pro Seznam Zprávy uvedl, že český trh považuje za připravený na diskontního hráče s velmi širokým sortimentem, a právě v této oblasti chce Woolworth konkurovat.
Značka, která dnes sídlí v Německu, prošla komplikovaným vývojem. Původně šlo o americký řetězec, jeden z nejstarších supermarketů světa. V roce 2009 během hypoteční krize zbankrotoval, ale následně prošel restrukturalizací a v Německu zažívá v posledních letech pozoruhodný comeback. Loni otevřel v Německu 120 nových poboček a aktuálně provozuje přibližně 800 prodejen.
Sortiment českých prodejen bude z velké části tvořit vlastní značka, konkrétně až 90 % položek. Celková nabídka čítá přibližně 18 tisíc výrobků. Prodejní plochy se budou pohybovat v rozmezí od 700 do 2000 metrů čtverečních, což Woolworth řadí mezi diskonty s největší rozmanitostí. Zákazníci zde najdou nejen oděvy, ale i domácí potřeby, bytové doplňky nebo zboží pro volný čas.
V prvním roce plánuje řetězec zaměstnat přibližně 300 lidí. Pobočky zaměří primárně na města nad 20 tisíc obyvatel, ale zkušenosti z Německa ukazují, že se nevyhýbá ani velkým městům či dvoupatrovým obchodům v rušných nákupních lokalitách. Po otevření prodejny v Třebíči bude následovat Třinec a Žatec, rozjednány jsou lokality především na severu Čech. Celkem má firma vytipováno asi třicet míst.
Ambice Woolworthu připomínají vstup nizozemského Actionu, který od roku 2020 v Česku otevřel 84 prodejen a dosáhl obratu téměř čtyři miliardy korun. Právě Petr Juliš, který nyní vede expanzi Woolworthu, stál u počátků české větve Actionu, což značí, že řetězec staví na zkušených manažerech.
V Česku už dnes působí několik diskontních řetězců se zaměřením na nepotravinářské zboží. Největším je polské Pepco s více než 300 prodejnami, které se od roku 2013 stabilně rozšiřuje a zaměřuje především na oblečení. Druhé místo drží německý KiK, který kombinuje módu s domácími potřebami, dekoracemi i produkty pro domácí mazlíčky. K 31. prosinci 2024 měl v Česku 242 prodejen, letos plánuje otevření dalších 8 až 10.
Na trhu působí i menší hráči, například TEDi, NKD nebo Action, které rovněž cílí na zákazníky hledající nízké ceny a pestrý sortiment. V oblasti módy pak konkurují značky jako Primark, Takko Fashion, Sinsay či oděvní řada F&F společnosti Tesco.
Související
1. června 2025 12:35
8. května 2025 11:58
6. května 2025 8:55
1. května 2025 12:37
1. května 2025 8:20
29. dubna 2025 18:11