reklama

Společnost sice obnoví výrobu modelů řady D, místo v tradičním závodě v Letňanech ale výrobu přesune do východních Čech. Nový závod vznikne v průmyslové zóně v Přelouči na Pardubicku. Ten stávající v pražských Letňanech je pro společnost příliš velký, oproti plánovanému v Přelouči má trojnásobnou kapacitu.

Podle Hospodářských novin, které informaci o návratu Avie přinesli, by navíc společnost měla v Praze problém s hledáním kvalifikovaných pracovníků. Zaměstnanci, které Avia propustila, když v roce 2013 přestala vyrábět vlastní automobily, se už rozutekli do jiných podniků. Areál v Letňanech zřejmě nabídne k prodeji.

Avia se chce do Přelouče přesunout do konce roku. Do té doby by také chtěla představit modernizovaný model D, na kterém chce svou produkci postavit. Dostane upravenou kabinu, kterou bude Avia dovážet z Indie, kam předchozí majitel přesunul technologii z letňanské továrny. Nové vozy také dostanou motor splňující nejpřísnější emisní normu Euro 6. Ten Avii dodá americká společnost Cummings.

Společnost už začala nabírat v Přelouči nové zaměstnance. Podle Hospodářských novin zaměstná přibližně 50 až 60 lidí. V příštím roce chce vyrobit 200 automobilů, se kterými chce mimo České republiky opět dobýt tradiční trhy, tedy Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rusko, Blízký východ a severní Afriku.

Od července vlastní letňanskou automobilku společnost Czechoslovak Group zbrojařského magnáta Jaroslava Strnada. Pod její křídla spadá vedle Avie také zbrojovka Excalibur Army nebo kopřivnická Tatra.

reklama