Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodeje Škody vzrostly o 9,6 procenta

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto prodala v listopadu 97.500 vozů, o 9,6 procenta více aut než za stejný měsíc loňského roku. Meziročně jde o rozdíl osmi a půl tisíce aut. Nejprodávanějším modelem v listopadu zůstává již tradičně Octavia.

U Octavie prodeje meziročně vzrostly o 6,7 procenta na 38.000 kusů. Na druhém místě je Rapid s 19.500 prodanými vozy a meziročním růstem 25,1 procenta. V počtu prodejů následuje Fabia, kterých se v listopadu prodalo 17.100 exemplářů. U tohoto modelu ale Škoda Auto zaznamenala lehký meziroční pokles, a to o 0,2 procenta. Pokles prodejů je uváděn i u modelu Yeti, kterého se v listopadu prodalo 7500 kusů, meziročně o 13,7 procenta méně.

Největší meziroční prodejní růst uvádí automobilka u modelu Superb, kterého se v listopadu prodalo 12.100 kusů, což je růst o 34,9 procenta. Nárůst hlásí i Citigo, a to o 7,2 procenta na tři tisíce prodaných aut.

V západní Evropě vzrostl prodej vozů meziročně o 10,7 procenta na 37.200, meziročně tedy o 3600 vozů více. Na svém nejsilnějším samostatném evropském trhu v Německu dosáhla značka růstu o 7,6 procenta na 14.600 vozů. O více než deset procent vzrostly prodeje v Dánsku, meziročně o 20,7 procenta, ve Velké Británii o 21,8 procenta, v Itálii o 28,9 procenta, ve Španělsku o 18,1 procenta a ve Švýcarsku o 18,3 procenta.

Prodejní růst zaznamenala automobilka i v Nizozemsku, meziročně o 9,9 procenta, v Rakousku o 8,1 procenta a ve Finsku o šest procent.

Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka meziročně o 9,1 procenta více vozů, celkem jich v listopadu prodala 3200, o 300 více než loni. V Rusku dodala Škodovka o tři procenta více aut, 4800 vozů.

Na odbytových trzích v zámoří zaznamenala firma meziroční nárůst o 34,6 procenta na 1800 prodaných vozů. Úspěšná byla i na Novém Zélandu, kde prodala sto vozů, což je meziročně o 128 procent více.

Na největším samostatném trhu - v Číně - vzrostly prodeje meziročně o 12,1 procenta na třicet tisíc prodaných vozů. Za loňský listopad Škodovka v Číně prodala 26.800 automobilů, tedy o 3200 vozů méně.

Škoda Auto byla už po dvaadvacáté v řadě v České republice vyhlášena ‚Exportérem roku'. Automobilka zvítězila v kategoriích ‚Objem exportu 2015', ‚Objem exportu 1993 – 2015' a ‚Největší exportér Středočeského kraje'.

V minulém roce dodala společnost do zahraničí zboží a služby za více než 282 miliard korun. To představuje zhruba osm procent celkového objemu exportu České republiky v roce 2015.

„Naše úspěšná série titulů ‚Exportér roku' dokládá dynamický rozvoj našeho podniku. Jedním z pilířů našeho úspěchu jsou vedle našeho domácího trhu a Evropy také růstové mezinárodní trhy, zejména pak Čína, která se na našem celkovém odbytu podílí zhruba jednou čtvrtinou. V následujících letech chceme v úspěšném kurzu pokračovat a atraktivními vozy získávat pro značku Škoda nové zákazníky," řekl člen představenstva společnosti zodpovědný za oblast lidských zdrojů Bohdan Wojnar při udílení cen v Kaiserštejnském paláci v Praze.

Témata:  Škoda automobilový průmysl

Aktuálně se děje

30. dubna 2024 13:30

Vláda schválila navyšování věku odchodu do důchodu

Premiér Petr Fiala oznámil, že vláda schválila návrh zákona obsahující reformu penzí. Tato reforma má za cíl udržet schodek rozpočtu na úrovni jednoho procenta HDP.

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy