Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto prodala v listopadu 97.500 vozů, o 9,6 procenta více aut než za stejný měsíc loňského roku. Meziročně jde o rozdíl osmi a půl tisíce aut. Nejprodávanějším modelem v listopadu zůstává již tradičně Octavia.
U Octavie prodeje meziročně vzrostly o 6,7 procenta na 38.000 kusů. Na druhém místě je Rapid s 19.500 prodanými vozy a meziročním růstem 25,1 procenta. V počtu prodejů následuje Fabia, kterých se v listopadu prodalo 17.100 exemplářů. U tohoto modelu ale Škoda Auto zaznamenala lehký meziroční pokles, a to o 0,2 procenta. Pokles prodejů je uváděn i u modelu Yeti, kterého se v listopadu prodalo 7500 kusů, meziročně o 13,7 procenta méně.
Největší meziroční prodejní růst uvádí automobilka u modelu Superb, kterého se v listopadu prodalo 12.100 kusů, což je růst o 34,9 procenta. Nárůst hlásí i Citigo, a to o 7,2 procenta na tři tisíce prodaných aut.
V západní Evropě vzrostl prodej vozů meziročně o 10,7 procenta na 37.200, meziročně tedy o 3600 vozů více. Na svém nejsilnějším samostatném evropském trhu v Německu dosáhla značka růstu o 7,6 procenta na 14.600 vozů. O více než deset procent vzrostly prodeje v Dánsku, meziročně o 20,7 procenta, ve Velké Británii o 21,8 procenta, v Itálii o 28,9 procenta, ve Španělsku o 18,1 procenta a ve Švýcarsku o 18,3 procenta.
Prodejní růst zaznamenala automobilka i v Nizozemsku, meziročně o 9,9 procenta, v Rakousku o 8,1 procenta a ve Finsku o šest procent.
Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka meziročně o 9,1 procenta více vozů, celkem jich v listopadu prodala 3200, o 300 více než loni. V Rusku dodala Škodovka o tři procenta více aut, 4800 vozů.
Na odbytových trzích v zámoří zaznamenala firma meziroční nárůst o 34,6 procenta na 1800 prodaných vozů. Úspěšná byla i na Novém Zélandu, kde prodala sto vozů, což je meziročně o 128 procent více.
Na největším samostatném trhu - v Číně - vzrostly prodeje meziročně o 12,1 procenta na třicet tisíc prodaných vozů. Za loňský listopad Škodovka v Číně prodala 26.800 automobilů, tedy o 3200 vozů méně.
Škoda Auto byla už po dvaadvacáté v řadě v České republice vyhlášena ‚Exportérem roku'. Automobilka zvítězila v kategoriích ‚Objem exportu 2015', ‚Objem exportu 1993 – 2015' a ‚Největší exportér Středočeského kraje'.
V minulém roce dodala společnost do zahraničí zboží a služby za více než 282 miliard korun. To představuje zhruba osm procent celkového objemu exportu České republiky v roce 2015.
„Naše úspěšná série titulů ‚Exportér roku' dokládá dynamický rozvoj našeho podniku. Jedním z pilířů našeho úspěchu jsou vedle našeho domácího trhu a Evropy také růstové mezinárodní trhy, zejména pak Čína, která se na našem celkovém odbytu podílí zhruba jednou čtvrtinou. V následujících letech chceme v úspěšném kurzu pokračovat a atraktivními vozy získávat pro značku Škoda nové zákazníky," řekl člen představenstva společnosti zodpovědný za oblast lidských zdrojů Bohdan Wojnar při udílení cen v Kaiserštejnském paláci v Praze.
Témata: Škoda, automobilový průmysl
Související
19. března 2023 14:29
16. března 2023 12:08
14. března 2023 9:12
2. února 2023 12:23
30. ledna 2023 18:05
24. ledna 2023 12:27