Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čtvrtina produkce Škody v roce 2025 budou elektromobily

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Mladá Boleslav - Asi čtvrtinu produkce Škody Auto budou v roce 2025 tvořit elektromobily nebo hybridy. Vyrábět by se měly v Mladé Boleslavi. Na dnešním setkání manažerů automobilek se zástupci vlády to uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

Škoda již dříve oznámila, že první vůz s hybridním pohonem uvede na trh v roce 2019 a elektromobil by měl přijít vzápětí. V roce 2025 by měla mít v nabídce čtyři až pět vozů na elektrický pohon.

Prvním hybridem má být model Superb, následovat bude mimo jiné velké SUV Kodiaq, které Škoda začíná dodávat letos. Jako elektromobil se již vyrábí sesterský model Škody Citigo, Volkswagen up!, automobilka ale podle neoficiálních informací vyvine čistě na elektřinu zcela nový vůz.

Podle Petra Knapa, analytika společnosti EY, která poskytuje podnikové poradenství, nastanou v roce 2020 v EU velmi přísné restrikce v oblasti emisí a automobilky budou muset zareagovat nabídkou aut na alternativní pohon, aby se do kvót stanovených na jejich produkci vešly.

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů na více než dva miliony ročně. Loni přitom automobilka zažila rekordní rok, když zákazníkům dodala 1,13 milionu aut.

Témata:  Škoda automobilový průmysl

Související

Aktuálně se děje

7. června 2025 8:51

Napětí v královské rodině stoupá: Jak se ke sporu Harryho s Karlem III. staví Camilla?

Královna Camilla se vědomě distancuje od vyhroceného sporu mezi princem Harrym a králem Karlem III. Zdroje blízké britské královské rodině uvedly, že Camilla se do konfliktu mezi svým manželem a jeho mladším synem nevměšuje, i když se situace nadále komplikuje.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Evropská měna EURO, ilustrační fotografie

Analýza

Bulharsko míří do eurozóny, proč jiné státy ne? Konvergenci přitom zvládly i země mimo EU

Bulharsko se chystá vstoupit do eurozóny a od příštího roku vymění své tradiční leva za euro. Podle ekonomů jde o logické vyústění letitého měnového výboru, který pevně svázal bulharskou měnu s eurem. Přijetí eura ale není pro všechny evropské státy samozřejmostí. Zatímco Velká Británie ještě před brexitem euro odmítala a dnes Švédsko, Česko, Maďarsko a Polsko jeho zavedení odkládají, jiné státy euro používají, přestože nejsou členy EU.