Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Kodiaq je už teď hit, zájemci si na ni počkají až šest měsíců

S délkou 4,70 m, až sedmi místy k sezení a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě, je Škoda Kodiaq prvním velkým SUV české automobilky
S délkou 4,70 m, až sedmi místy k sezení a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě, je Škoda Kodiaq prvním velkým SUV české automobilky
Foto: Škoda Auto

Praha - Na novou Škodu Kodiaq budou zájemci zpočátku čekat výrazně déle, než je obvyklé u ostatních modelů značky. Nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style.

Čekací lhůty se mohou u nejžádanějších motorizací a výbav vyšplhat až na šest měsíců. U jiných modelů je to běžně deset až 12 týdnů. Dodací lhůty kodiaqu prodlužuje to, že lidé stojí hlavně o verzi vozu v nejvyšší výbavě, kterou si mohou nechat upravit podle svého přání.

"Aktuální dodací lhůty se pohybují v řádu několika měsíců, u některých variant to může být i déle. To je však stále akceptovatelná doba s ohledem na náběhovou křivku vozu a fakt, že více než 90 procent vozů se objednává v individuální konfiguraci, na rozdíl od konkurenčních skladových vozů jiných značek," řekl ČTK Zdeněk Štěpánek z oddělení korporátní komunikace Škody.

Z dosud získaných objednávek vyplývá, že nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style.

"Tohle je nejlepší motor v naftě, který se dělá. Pro takto velké auto je naprosto dostačující a velmi žádaný," řekl prodejce východočeského Autocentra Barth Martin Bárta. Auto se prodává v rozmezí 670.000 do 1,2 milionu korun, kupci jsou zpravidla muži a firmy. Preferují dražší výbavu, například kožené potahy, nejčastěji si vybírají šedou metalízu.

Podle vedoucího prodeje AUTONOVA BRNO Marka Leichmanna je Kodiaq prodejní hit. "Ještě před uvedením na trh už máme podepsané kupní smlouvy na zhruba deset aut. Kdyby auto bylo k dispozici okamžitě, prodáme jich výrazně víc, dodací lhůta je přibližně šest měsíců a množství aut pro český trh je omezené," uvedl Leichmann.

Velký zájem o nový Kodiaq ještě před zahájením prodeje potvrzuje i liberecký Autotrend. Na letošní rok má prodejce kvótu 30 aut. "Už teď máme polovinu prodanou a to v něm ještě nikdo ze zákazníků ani neseděl," řekla dnes ČTK vedoucí prodeje Vendula Volavková. Zájem je podle ní o dražší modely a hlavně o dvoulitrové motory. Auto už v salonu mají, stejně jako ostatní prodejci ho představit mohou až 22. února, kdy bude prodej zahájen. "Myslím, že pak se zájem ještě zvýší a naše kvóta bude rychle pryč," dodala.

"To auto je už teď bestselerem. Je zajímavé, že o Škodu Kodiaq mají zájem jak retailoví klienti, tak i velké firmy, které ji chtějí zařadit do svého vozového parku," uvedl vedoucí prodeje společnosti Auto Hlaváček Olomouc Marian Vychodil.

Kodiaq je nejnovějším a největším modelem mladoboleslavské automobilky. Nabízí při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky volitelné třetí řadě sedadel má jako první Škoda až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW. Model se bude vyrábět i v Číně, která je největším odbytištěm automobilky.

Témata:  Škoda prodej aut Škoda Kodiaq

Související

Aktuálně se děje

6. června 2025 17:57

Hromadná nehoda uzavřela dálnici D10. Několik lidí se zranilo

Hromadná nehoda uzavřela v pátek odpoledne dálnici D10 ve středních Čechách. Střetlo se celkem osm vozidel, pět lidí utrpělo těžká či středně těžká zranění. Příčinou a okolnostmi nehody se zabývá policie. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Evropská měna EURO, ilustrační fotografie

Analýza

Bulharsko míří do eurozóny, proč jiné státy ne? Konvergenci přitom zvládly i země mimo EU

Bulharsko se chystá vstoupit do eurozóny a od příštího roku vymění své tradiční leva za euro. Podle ekonomů jde o logické vyústění letitého měnového výboru, který pevně svázal bulharskou měnu s eurem. Přijetí eura ale není pro všechny evropské státy samozřejmostí. Zatímco Velká Británie ještě před brexitem euro odmítala a dnes Švédsko, Česko, Maďarsko a Polsko jeho zavedení odkládají, jiné státy euro používají, přestože nejsou členy EU.