Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Auto zažila nejúspěšnější únor v historii

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v únoru 81.200 vozů, meziročně o 3,1 procenta více. Zaznamenala tak nejúspěšnější únor ve své historii, loňský únorový prodej byl o 2400 aut nižší. Ke zlepšení přispěl zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě a také v Indii a Izraeli, prodej automobilce klesl na jejím největším trhu v Číně. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou dnes firma zveřejnila. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, v únoru jich bylo dodáno 28.600, což je ale meziroční pokles o 8,6 procenta.

Snížil se také prodej modelů Yeti a Citigo. Modelu Citigo prodala firma v únoru 2300 kusů, meziročně o 16,4 procenta méně. Yeti vykázal pokles o 15,7 procenta na 6300 prodaných aut.

Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, její prodej meziročně stoupl o 15,2 procenta na 16.700 vozů. Na třetím místě je Rapid s růstem o 12,1 procenta a 15.000 prodanými automobily. Následuje Superb s 10.900 prodanými kusy a meziročním růstem o 17,1 procenta. Automobilka v únoru prodala také 1300 kusů nového SUV Kodiaq.

"Těší nás dobrý start do roku 2017. Od uvedení modernizovaného modelu Octavia a nového modelu Kodiaq očekáváme pozitivní impulzy," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě vzrostl prodej meziročně o sedm procent. Celkem zde automobilka prodala 34.800 vozů, o 2300 více než v únoru 2016. V Německu si automobilka polepšila o 4,5 procenta na 12.600 vozů. Ve Velké Británii posílila firma o 23,6 procenta, v Itálii o 20,1 procenta, Belgii o 27,1 procenta a v Rakousku o 64,7 procenta.

Ve střední Evropě zaznamenala Škoda Auto růst o 12,9 procenta na 17.400 vozů, meziročně o dva tisíce aut více. Na domácím trhu v České republice stoupl prodej o 8,8 procenta na 8200 vozů. V Polsku se zvýšil počet prodejů o 16,3 procenta, na Slovensku o 15,4 procenta, ve Slovinsku o 22,6 procenta a v Chorvatsku o 46,9 procenta.

Ve východní Evropě vzrostl prodej o 13,3 procenta na 2800 vozů, meziročně o 300 vozů. Ukrajinský trh zaznamenal nárůst o 93,9 procenta. V Bulharsku prodaných vozů meziročně přibylo o 17,5 procenta. V Rusku zvýšila Škoda prodej o 4,6 procenta na 4300 aut.

Na největším trhu automobilky - v Číně - ale prodaných aut v únoru ubylo o 18,8 procenta na 15.000 vozů, což bylo o 3500 aut méně než v loňském únoru. Celkový prodej v zámoří se ale zvýšil o 98 procent na 2500 automobilů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 27.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

Témata:  Škoda prodej aut ekonomika

Související

Aktuálně se děje

14. května 2025 9:13

Bizarní úraz. Veronice Žilkové se vymstilo pejskaření

Veronika Žilková o uplynulém víkendu dost nepříjemně překvapila své fanynky, které jsou zvyklé cvičit pod jejím vedením. Slavná herečka má totiž naordinovaný klidový režim. Poměrně netradičním způsobem totiž přišla ke zranění dolní končetiny. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

Rozjíždíte podnikání a čeká vás první faktura? Nepřidávejte si víc práce, než je nutné. Místo ručního vyplňování tabulek sáhněte rovnou po online fakturačním nástroji. Spoustu věcí vyřeší za vás – automaticky vyplní údaje na fakturách a postará se o jejich legislativní správnost. S online fakturací můžete začít hned a bez placení.