Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Auto zažila nejúspěšnější únor v historii

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v únoru 81.200 vozů, meziročně o 3,1 procenta více. Zaznamenala tak nejúspěšnější únor ve své historii, loňský únorový prodej byl o 2400 aut nižší. Ke zlepšení přispěl zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě a také v Indii a Izraeli, prodej automobilce klesl na jejím největším trhu v Číně. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou dnes firma zveřejnila. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, v únoru jich bylo dodáno 28.600, což je ale meziroční pokles o 8,6 procenta.

Snížil se také prodej modelů Yeti a Citigo. Modelu Citigo prodala firma v únoru 2300 kusů, meziročně o 16,4 procenta méně. Yeti vykázal pokles o 15,7 procenta na 6300 prodaných aut.

Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, její prodej meziročně stoupl o 15,2 procenta na 16.700 vozů. Na třetím místě je Rapid s růstem o 12,1 procenta a 15.000 prodanými automobily. Následuje Superb s 10.900 prodanými kusy a meziročním růstem o 17,1 procenta. Automobilka v únoru prodala také 1300 kusů nového SUV Kodiaq.

"Těší nás dobrý start do roku 2017. Od uvedení modernizovaného modelu Octavia a nového modelu Kodiaq očekáváme pozitivní impulzy," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě vzrostl prodej meziročně o sedm procent. Celkem zde automobilka prodala 34.800 vozů, o 2300 více než v únoru 2016. V Německu si automobilka polepšila o 4,5 procenta na 12.600 vozů. Ve Velké Británii posílila firma o 23,6 procenta, v Itálii o 20,1 procenta, Belgii o 27,1 procenta a v Rakousku o 64,7 procenta.

Ve střední Evropě zaznamenala Škoda Auto růst o 12,9 procenta na 17.400 vozů, meziročně o dva tisíce aut více. Na domácím trhu v České republice stoupl prodej o 8,8 procenta na 8200 vozů. V Polsku se zvýšil počet prodejů o 16,3 procenta, na Slovensku o 15,4 procenta, ve Slovinsku o 22,6 procenta a v Chorvatsku o 46,9 procenta.

Ve východní Evropě vzrostl prodej o 13,3 procenta na 2800 vozů, meziročně o 300 vozů. Ukrajinský trh zaznamenal nárůst o 93,9 procenta. V Bulharsku prodaných vozů meziročně přibylo o 17,5 procenta. V Rusku zvýšila Škoda prodej o 4,6 procenta na 4300 aut.

Na největším trhu automobilky - v Číně - ale prodaných aut v únoru ubylo o 18,8 procenta na 15.000 vozů, což bylo o 3500 aut méně než v loňském únoru. Celkový prodej v zámoří se ale zvýšil o 98 procent na 2500 automobilů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 27.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

Témata:  Škoda prodej aut ekonomika

Související

Aktuálně se děje

12:06

Mason a Kourtney: Když syn přeroste matku nejen výškou

Mason Disick, nejstarší syn Kourtney Kardashian a Scotta Disicka, se stal středem pozornosti poté, co byl spatřen během rodinného nákupu v Los Angeles. Čtrnáctiletý teenager, který doslova přerostl svou matku, si svým stylem a držením těla získává srdce fanoušků. Mason, známý svou rezervovaností vůči médiím, zaujme nejen svou výškou, ale i módními volbami, které odrážejí jeho unikátní osobnost. Jeho odklon od života pod reflektory přitahuje pozornost o to více.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy