reklama

Obcházení emisí Škoda vyřešila u dvoulitrových motorů TDI předchozí generace pro modely Superb, Octavia a Yeti. "Očekáváme, že úřady schválí i naše řešení pro vozy 1,2 a 1,6 TDI," dodal Maier.

Skandál vypukl v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu, a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s problematickým motorem EA 189 plnícím normu Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě. V Česku se problém týká asi 165.000 vozů všech koncernových značek.

Na automobilky Škoda Auto a Volkswagen podali kvůli dieselgate žalobu zatím čtyři Češi. Požadují po nich dohromady odškodnění 510.000 korun za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.

Škoda dnes zároveň potvrdila, že bude své vozy s benzinovými motory TSI od příštího roku vybavovat filtry pevných částic, které dosud dodávala jen do turbodieselů.