Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Auto: Tahouny jsou Kodiaq a Karoq, zisk ale loni klesl

Škoda Karoq
Škoda Karoq
Foto: Škoda Auto

Škodě Auto loni klesl nekonsolidovaný zisk po zdanění o devět procent na 28,89 miliardy korun. Tržby naopak vzrostly o dvě procenta na rekordních 416,7 miliardy Kč. Největší česká automobilka zvýšila dodávky zákazníkům o 4,4 procenta na 1,254 milionu aut. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné na dnešní tiskové konferenci.

Výsledky zahrnují hospodaření mateřské Škody Auto bez zahraničních účastí v Německu, Slovensku, Indii a Rusku. Celá skupina zvýšila tržby o 4,4 procenta na 17,3 miliardy eur (443 miliard Kč) a provozní zisk jí klesl o 14,6 procenta na 1,377 miliardy eur (35,3 miliardy Kč).

Hospodaření firmy ovlivnily podle předsedy představenstva Bernharda Maiera vysoké investice do nových technologií, jako je elektromobilita a digitalizace, zvýšené personální náklady nebo nepříznivé směnné kurzy. Výsledky ovlivnil i přechod na nový cyklus měření emisí WLTP či geopolitické faktory, zejména celní válka USA a Číny či nadcházející brexit. Firma loni zvýšila investice o pětinu na 896 milionů eur.

#SKODA Member of Board for Commercial Affairs Klaus-Dieter Schürmann: "In 2018, sales revenue increased by 2.3 per cent to roughly 416.7 billion Czech korunas. This is over 9 billion korunas more than 2017."#SKODAAPC pic.twitter.com/sLSpGSeNOq

— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) 20. března 2019

"V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen," uvedl Maier.

"Díky našemu aktivnímu řízení cen a odbytu i díky důslednému managementu nákladů je Škoda i v neklidných vodách úspěšným podnikem, který trvale hospodaří se ziskem," uvedl člen představenstva za oblast financí Klaus-Dieter Schürmann. Firma bude podle něj i v příštích letech rozsáhle investovat do elektrifikace modelové palety, nových řešení mobility a další internacionalizace podniku.

Výrazný nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala automobilka v Evropě (4,9 procenta) a na růstových trzích v Číně (4,9 procenta) a Rusku (+30,7 procenta). Hlavními motory růstu jsou nadále SUV modely Kodiaq a Karoq, bestsellerem značky zůstává Škoda Octavia s celosvětovým prodejem 388.200 aut.

S 341.000 dodanými vozy zákazníkům je Čína nadále celosvětově nejvýznamnějším trhem značky. V Německu, na největším evropském trhu a zároveň druhém největším trhu značky, zaznamenala automobilka 176.600 dodaných vozů, což v porovnání s minulým rokem představuje nárůst o 1,9 procenta. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 93.600 vozů.

Témata:  Škoda ekonomika automobilový průmysl Škoda Kodiaq Škoda Karoq

Související

Aktuálně se děje

14. května 2025 9:13

Bizarní úraz. Veronice Žilkové se vymstilo pejskaření

Veronika Žilková o uplynulém víkendu dost nepříjemně překvapila své fanynky, které jsou zvyklé cvičit pod jejím vedením. Slavná herečka má totiž naordinovaný klidový režim. Poměrně netradičním způsobem totiž přišla ke zranění dolní končetiny. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

Rozjíždíte podnikání a čeká vás první faktura? Nepřidávejte si víc práce, než je nutné. Místo ručního vyplňování tabulek sáhněte rovnou po online fakturačním nástroji. Spoustu věcí vyřeší za vás – automaticky vyplní údaje na fakturách a postará se o jejich legislativní správnost. S online fakturací můžete začít hned a bez placení.