Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Legendární výrobce plastových krabiček Tupperware zbankrotoval

 Tupperware
Tupperware
Foto: Tupperware

Americká společnost Tupperware vyhlásila bankrot. Kultovní výrobce vzduchotěsných plastových krabiček pro skladování potravin byl dlouhodobě ve ztrátě a věřitelům dluží dohromady přes 700 milionů dolarů (necelých 16 miliard Kč).

Společnost Tupperware byla založena v roce 1946 Earlem Tupperem, který si nechal patentovat flexibilní vzduchotěsné těsnění plastových nádob. Ty se rychle rozšířily do amerických domácností, především díky prodejním večírkům, které pořádaly ženy z předměstí.

Během koronavirové pandemie se poptávka po barevných vzduchotěsných plastových nádobách značky Tupperware opět zvýšila, protože domácnosti začaly více vařit. S příchodem vysoké inflace však firmě začaly klesat marže v důsledku rostoucích nákladů na výrobu, mzdy a dopravu, uvedla agentura Reuters.

„V posledních několika letech byla finanční situace společnosti vážně ovlivněna náročným makroekonomickým prostředím,“ uvedl generální ředitel Laurie Goldman v tiskové zprávě.

Firma oznámila, že požádala soud o ochranu před věřiteli a o povolení zahájit proces prodeje podniku. Navzdory tomu plánuje pokračovat ve své činnosti.

Tupperware se obrátil na soud poté, co porušil podmínky týkající se splácení dluhu a najal si právní a finanční poradce, jak uvedla agentura Bloomberg. Po této zprávě klesly akcie společnosti o 50 %.

K bankrotu firma směřovala delší dobu, a to po dlouhých jednáních s věřiteli, jejichž počet se odhaduje na 50 až 100 tisíc, o správě dluhu přesahujícího 700 milionů dolarů. 

Témata:  Tupperware

Aktuálně se děje

31. května 2025 14:42

Novopečená maminka Kateřina Klausová odhalila další podrobnosti o miminku

Radostnou novinku před probíhajícím víkendem oznámila třiatřicetiletá herečka Kateřina Klausová. Stala se totiž maminkou. V prvních okamžicích si ještě některé detaily nechala pro sebe. Nyní už víme další podrobnosti o novorozeném miminku. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.