Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Listopadový odbyt Škody Auto téměř stagnoval, jiné značky skupiny si vedou lépe

Logo Škoda Auto
Logo Škoda Auto
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v listopadu zvýšila celosvětový odbyt meziročně o 0,6 procenta na 59.400 vozů. V německém koncernu Volkswagen, kam Škoda patří, je to nejslabší nárůst ve skupině automobilů určených pro masový trh. Ukazují to záznamy které dnes koncern zveřejnil. Od ledna do konce listopadu pak odbyt vozů Škoda činí 664.800, což je meziroční pokles o 17,6 procenta.

Skupina Volkswagen v listopadu zvýšila odbyt meziročně o 9,1 procenta na 672.300 vozidel. Za celý rok je ale i ona v minusu.

O rok dříve oslabil výrobu a prodej nových aut nedostatek mikročipů a koronavirová pandemie. Už v srpnu, září a říjnu dodal Volkswagen více aut než před rokem. Kvůli slabé první polovině roku však po prvních jedenácti měsících vykázal pokles odbytu o 9,2 procenta na více než 7,4 milionu vozů.

Z aut pro masový trh si minulý měsíc nejvíce polepšila divize komerčních vozů, kterých se prodalo o 30,7 procenta více. O 15,5 procenta zvýšila meziročně odbyt značka Seat/Cupra, kmenová značka Volkswagen měla odbyt vyšší o 4,1 procenta.

Témata:  Škoda

Související

Aktuálně se děje

10:35

Metro srazilo člověka a nejezdilo. Náhradní doprava nebyla bez komplikací

Tragédie ve středu večer přerušila provoz metra na lince C. Vlak ve stanici Hlavní nádraží srazil člověka, který zraněním podlehl. Na několik hodin byla zavedena náhradní autobusová doprava, která se neobešla bez komplikací. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy