Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Listopadový odbyt Škody Auto téměř stagnoval, jiné značky skupiny si vedou lépe

Logo Škoda Auto
Logo Škoda Auto
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v listopadu zvýšila celosvětový odbyt meziročně o 0,6 procenta na 59.400 vozů. V německém koncernu Volkswagen, kam Škoda patří, je to nejslabší nárůst ve skupině automobilů určených pro masový trh. Ukazují to záznamy které dnes koncern zveřejnil. Od ledna do konce listopadu pak odbyt vozů Škoda činí 664.800, což je meziroční pokles o 17,6 procenta.

Skupina Volkswagen v listopadu zvýšila odbyt meziročně o 9,1 procenta na 672.300 vozidel. Za celý rok je ale i ona v minusu.

O rok dříve oslabil výrobu a prodej nových aut nedostatek mikročipů a koronavirová pandemie. Už v srpnu, září a říjnu dodal Volkswagen více aut než před rokem. Kvůli slabé první polovině roku však po prvních jedenácti měsících vykázal pokles odbytu o 9,2 procenta na více než 7,4 milionu vozů.

Z aut pro masový trh si minulý měsíc nejvíce polepšila divize komerčních vozů, kterých se prodalo o 30,7 procenta více. O 15,5 procenta zvýšila meziročně odbyt značka Seat/Cupra, kmenová značka Volkswagen měla odbyt vyšší o 4,1 procenta.

Témata:  Škoda

Související

Aktuálně se děje

11:50

Leoš Mareš terčem Jana Krause. Schytal to za vizáž i pěvecké výkony

Do výročního dílu Show Jana Krause k dvaceti letům pořadu na televizní obrazovce přijal pozvání i Leoš Mareš. A je otázkou, zdali toho zpětně nelituje. Kraus, který nikdy neměl problém říkat věci narovinu, se do něj opřel hned několikrát. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy